שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר עם גלימה: מייצג את עצמו בעתירה נגד מינויו לשר לביטחון לאומי
העותרים טענו כי המינוי לוקה בחוסר סבירות קיצונית, מאחר שפעל שנים נגד החוק | היועמ"שית לא קיבלה את הטענה על אף שאמרה כי "מצאה קשיים ניכרים במינוי"
בן גביר בבג"ץ היום | צילום: דוברות הרשות השופטת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מייצג את עצמו, בעתירה נגד מינויו בבג"ץ היום (שני). העתירה הוגשה נגד מינויו של בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי. מחוץ לבית המשפט העליון מפגינים עשרות נגד מינוי בן גביר, עם שלטים של "עבריין השתלט על המשטרה". הדרך בין משכן הכנסת לבית המשפט העליון נחסמה עקב ההפגנה.

הדיון החל בשעה 15:30, והשר בן גביר נכנס אליו דקה לאחר תחילתו. "עם גלימה? מחדש ימיו כקדם", העיר השופט על כך שבן גביר ייצג את עצמו בעתירה זו.

עוד מבחזית החדשות

עו"ד גלעד ברנע, המייצג את "תג מאיר" ואת התנועה לחיזוק הסובלנות בציבור הדתי שעתרו נגד מינויו של בן גביר לשר בממשלה, אמר בתחילת הדיון: "מה שעולה מהעתירה ומהתשובות הוא שהתשתית העובדתית הרלוונטית לא הייתה בפני נתניהו. הוא בעצמו התראיין בעבר ואמר 'בן גביר לא יהיה בממשלה'". השופט נועם סולברג הגיב: "אנחנו מכירים אמירות של פוליטיקאים. האם זה מצדיק התערבות שלנו?". כמה דקות לאחר מכן כבר העיר בן גביר לראשונה, ואמר: "אולי העותר התבלבל ביני לבין מישהו אחר".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מצאה אמנם קשיים ניכרים במינוי, אך לדבריה הוא לא חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין שבן גביר שינה את דרכו וכעת בג"ץ יצטרך להחליט אם הוא מקבל את העתירה.

חוסר הסבירות הקיצוני במינוי נובע לטענת העותרים משילוב של כמה טעמים. בין היתר נטען כי בן גביר פועל באופן שיטתי ולאורך שנים נגד שלטון החוק, הסדר הציבורי ושלום הציבור. עוד נטען כי בן גביר פועל באופן שיטתי ולאורך שנים נגד יריביו הפוליטיים וכן נגד ערבים,תוך השפלתם. כמו כן נטען כי בן גביר מזדהה עם תורתו הגזענית של הרב מאיר כהנא ורואה בה את מורשתו והשקפת עולמו.

בהרב-מיארה ציינה בתגובתה לעתירה כי "הגם שהחלטת ראש הממשלה למנות את בן גביר מעוררת קשיים ניכרים, אין היא חוצה את הרף המשפטי של אי סבירות קיצונית המקימה עילה להתערבות שיפוטית בה. זאת בייחוד נוכח חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות שבהן הורשע".

בתגובתה בשבוע שעבר, ציינה היועמ"שית כי "התבטאויותיו הקשות של השר בן גביר לאורך השנים, אשר ביטאו תפיסת עולם גזענית, יש בהן כדי לפגוע באמון הציבור ברשויות השלטון. עם זאת היא הוסיפה כי בשנים האחרונות הצהיר השר בן גביר כי שינה דרכיו והסביר לציבור בוחריו בהזדמנויות שונות כי הרעיונות הגזעניים אינם מקובלים עליו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים