שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר על המפכ"ל: מיישם את המדיניות שלי "לפעמים כן, ולפעמים לא"
השר בן גביר בראיון: מחבל שמשקיף עלינו לא אומר "זה ימני", "זה דתי", "זה חילוני" | מקווה שיימצא התקציב למשמר לאומי ולתוספות שכר לשוטרים עד יום חמישי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום בצהריים (שלישי) בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" לאישור חלק מחוקי המהפכה המשפטית בקריאה ראשונה. לדבריו, "כל הסימנים אומרים ש"החיינו והגענו לזמן הזה". שנים רבות כל כך חיכינו וציפינו, וברוך השם הצלחנו. איפה יעלה על הדעת ששופטים ימונו רק על-ידי שופטים? מה זה? חבר מביא חבר?".

עוד אמר בן גביר: "אני מאמין בשיטה האמריקאית. שם נכנס שלטון, הם ממנים שופטים. שופטים באים עם התפיסה שלהם זה בסדר. צריך לדעת שזה לא יגרום לנו לסטות מהדרך שלנו. הבטחנו לציבור שינוי, הבטחנו לציבור רפורמה במשפט. אנחנו מיישמים את זה".

עוד מבחזית החדשות

בן גביר התייחס להצעת ההידברות של הנשיא ואמר: "בזמנו, כשעשו כל מיני החלטות שיפוטיות בבית המשפט העליון, אף אחד לא שוחח איתנו. אז עם כל הכבוד, אנחנו היום לא צריכים לבוא ולהתנצל. אני כן בעד לשוחח, אני כן בעד לדבר. אני בעד לשמוע את הצד השני, בסוף כולנו אחים"
"חס ושלום אם יש מחבל עכשיו שמשקיף עלינו, הוא לא אומר "זה ימני", "זה דתי", "זה חילוני". מבחינתו כולנו אותו הדבר. אבל, וכאן האבל החשוב, לדבר זה לא אומר שאני עכשיו צריך לעצור את הרפורמה. אני רוצה להתקדם. אנחנו מחוקקים, וזה התפקיד שלנו, לחוקק. התפקיד שלנו הוא לבצע. אני מוכן לדבר, אבל לא יכולים להיות איומים. לא יכול להיות שנכנסים לבית של אמא לילדה אוטיסטית ובגלל זה אני צריך לפחד".

לגבי המפגינים אמר השר לביטחון לאומי: "לא יכול להיות שיחסמו כבישים, שידרדרו צמיגים. בהתנתקות עצרו על דבר כזה עד תום ההליכים. אז בגלל זה אני צריך לסגת אחורה? רובם הגדול אנשים טובים, מלח הארץ. אבל יש מתוכם אנשים שמאיימים, יש מתוכם אנשים שמלבים את הרוחות, יש אנשים שקוראים למלחמת אחים. אלא אנרכיסטים מלא-מלא".

בן גביר גם התייחס לאזהרות ראש השב"כ רונן בר ואמר: "הוא אדם נפלא, מצוין, ערכי. אבל יש רק בעיה אחת עם כל הארגונים וצריך לומר אותה על השולחן,- הם באותה קונספציה. כשאני בא אחרי פיגוע ואומר להם "בואו ניכנס ונהרוס בתים", "בואו נעשה צעדים כמו סנקציות נגד המחבלים", אומרים לי "הסלמה".

עוד הוסיף בן גביר: "אלה אנשי המקצוע, אבל 30 שנה ניסינו את אותם הדברים והטרור כמו שראינו כאן והביטחון האישי בקנטים. הגיע הזמן לנסות דרך אחרת. אני לא אומר להעניש את כל הערבים, אבל כן, מבחינתי צריך להפסיק את הקייטנות של המחבלים בכלא, ומבחינתי צריך לחוקק כאן חוק עונש מוות למחבלים, ומבחינתי צריך להיכנס למזרח ירושלים".

על השאלה למה זה לא קורה, השיב בן גביר: "זה קורה. חלק מהדברים קורים. צחקתם על הפיתות, ואחרי זה סגרנו מקלחות והן לא יפעלו שבע שעות. מחבל שרצח תינוקת, שבע שעות הוא פותח את המים החמים על החשבון של כולנו. צמצמתי להם את המקלחות. ארבע דקות מקלחת. וכן, עכשיו מתחילים להבין שזה משתנה. אני עדיין רחוק מליישם את כל התוכניות שלי, יש לי המון תוכניות, אבל אתה רואה שלפתע נכנסים למזרח ירושלים ונותנים דוחות והורסים בתים, ובעצם אומרים זו מדינת ישראל ואנחנו בעלי הבית כאן".

השר לביטחון לאומי נשאל האם מפכ"ל המשטרה יישאר בתפקידו, והוא השיב: "מפכ"ל המשטרה ואני נפגשנו כמה פעמים, השיחות הן טובות וראויות ואני באופן אישי מאוד מעריך אותו. אבל המפכ"ל יודע שבעיניי המבחן הוא לבצע את המדיניות שלי". כרגע היא לא מתבצעת? נשאל בן גביר: "לפעמים כן, ולפעמים לא. אני מעיר על זה. אני מקווה ומייחל שהמשטרה תאמץ ותקבל את המדיניות שלי מאל"ף ועד ת"ו וזה יחלחל. אני לא משלה את עצמי, אבל לאט לאט המדיניות שלי מתחילה להתבצע בפועל, ואני מקווה שהיא תתבצע על מלא. אני רוצה לדאוג לביטחון האישי של כולם, זה התפקיד שלי".

בן גביר נשאל האם יתפשר אם לא יקבל את ההבטחה של 14 מיליארד שקל למשרדו, והוא ענה: "אני מאוד מוטרד בנושא הזה של התקציב. אני בלילות האחרונים לא ישן. לילה אחרי לילה אני מנהל משא ומתן עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר האוצר. הרפורמה המשפטית היא נפלאה, היא חשובה, אבל הביטחון האישי חשוב לא פחות. יש לנו עוד יומיים של משא ומתן, ביום חמישי הדברים צריכים להיסגר בממשלה. יש בעיה, חייבים משמר לאומי, חייבים להוסיף שוטרים, חייבים להוסיף תקנים".

ואם לא תקבל תקציב להקמת משמר לאומי? נשאל בן גביר. "יש לנו יומיים. אני מקווה, מאמין ומייחל שזה ייפתר. כרגע יש בעיה, כרגע זה לא הולך לכיוון התוספות. אני אעשה הכול כדי שבעוד יומיים אבשר לעם ישראל שיש משמר לאומי ושיש תוספות לשוטרים ושאני מביא עוד אלפי שוטרים. חסרות גם משכורות, שוטר היום מקבל 7,000-6,500 שקל. מי מוכן לעבוד בשביל המשכורת הזאת? אני מקווה שתוך יומיים הבעיה הזאת תיפטר, כי אם לא אנחנו בבעיה גדולה".

עוד מבחזית החדשות

לסיום נשאל בן גביר האם הוא מתנצל על הדברים שאמר על עומר בר לב, היום כשהוא נמצא על כסאו ויודע איך זה מרגיש. בן גביר השיב: "אני לא מתנצל במטר, אני ראיתי את ההחלטות שהוא קיבל. השר הקודם לא קיבל החלטות שפעלו נגד הטרור. אני פועל נגד הטרור, אין 100% הצלחה. אבל אם נמשיך בדרך הזאת, ואם המדיניות שלי תתקבל, אני חושב שנשיג הרתעה וזה הדבר הכי חשוב".

בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בן גביר יעמוד בראש צוות חדש נגד ההסתה לטרור ברשתות. נתניהו ציין בישיבת הממשלה השבועית כי סיכם עם בן גביר על הקמת "צוות משימה מיוחד כדי להילחם נגד המסיתים למעשי רצח נגדנו. השר לביטחון לאומי יקבל תגבור של חוקרים, שוטרים ופרקליטים, וזאת בתיאום מלא עם משרד המשפטים, ובהשתתפות גורמים מהשב"כ, צה"ל ומטה הסייבר הלאומי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים