שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר נגד מפכ"ל המשטרה: סגירת הר הבית ליהודים "תסכן את מתפללי הכותל בשביעי של פסח"
במשטרה חוששים ממהומות ליליות | בן גביר: בשביעי של פסח מגיעים המונים לרחבת הכותל ויציאת המשטרה מהר הבית מסוכנת מאוד" | לטענתו: עמדת המשטרה תהווה כניעה לטרור"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית | צילום: המשרד לביטחון לאומי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגד נחרצות להמלצת בכירי המשטרה ובראשם המפכ"ל קובי שבתאי לסגור את הר הבית ליהודים. במשטרה חוששים ממהומות ליליות.

בדיון בטחוני שנערך בנושא לגבי עשרת ימי הרמדאן האחרונים, הציג המפכ"ל את עמדת המשטרה, ועל פיה יש לשקול שוב עליית היהודים להר הבית בעשרת הימים הבאים מחשש למהומות וחיכוך. על פי המודיעין המשטרתי, כניסת יהודים להר הבית עלולה להתפרש כפרובוקציה ועל כן המלצת המשטרה לדרג המדיני היא שצריך לשקול שלא לאפשר זאת "מחשש לתבערה" לשון בכיר במשטרה.

עוד מבחזית החדשות

לעומת זאת, השר בן גביר מתנגד לסגירת הר הבית ליהודים וטוען כי היא "תסכן את מתפללי הכותל בשביעי של פסח ותהווה כניעה לטרור". בהודעה שפרסם בנושא טען: "אני מעריך מאוד את הגורמים הממליצים, אבל לטעמי עמדתם בעניין סגירת הר הבית בשביעי של פסח תסכן את מתפללי הכותל המערבי, מעבר להיותה פרס לאיומים בטרור". לדבריו, בשביעי של פסח מגיעים המונים לרחבת הכותל ויציאת המשטרה מהר הבית מסוכנת מאוד.

לטענתו, לעמדה זו היה שותף בכיר ביטחוני מאוד, הסבור גם הוא כי זו טעות לסגור את ההר בשביעי של פסח, וחושף את מתפללי הכותל לסכנה. לדברי השר בן גביר, גם גורמים בפיקוד המשטרה סבורים שאין צורך לסגור את ההר ובוודאי לא לעשרה ימים. "סגירת ההר בעשרת הימים הללו היא החלטה חדשה של ממשלת בנט ולא נוהג או סטטוס קוו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים