שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר משיב אש: "נחוש להוציא לפועל את חומת מגן 2"
השר בן גביר השיב לביקורת שהופנתה כלפיו על ידי גורמים מדיניים, על רקע הנחייתו להכין תוכנית מבצעית ל"חומת מגן 2" | "המשילות חשובה מאוד ואני אדאג שכך יהיה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, השיב הערב (מוצ"ש) לביקורת שהופנתה כלפיו על ידי גורמים מדיניים, על הנחייתו להכין תוכנית מבצעית ל"חומת מגן 2" בירושלים.

בן גביר בהצהרה לתקשורת בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי

אם לא די במתיחות בין השר בן גביר למפכ"ל המשטרה על רקע ההפגנות בירושלים בסוף שבוע שעבר, נוספה הערב סוגיית חומת מגן 2. במכתב שכתב בן גביר הוא התייחס להתנגדות המשטרה לתוכניתו וטען שהוא "נחוש להוציא לפועל חומת מגן 2 בירושלים. לידיעת הגורמים שמתדרכים נגדי, בסמכות המשטרה, להרוס בתים לא חוקיים, לעצור יותר מ-150 יעדים ולפשוט על הבתים, לעצור את ההסתה במסגדים, לעצור חייבי מס ועוד רבות. ישיבת הקבינט חשובה ואבקש שם דברים נוספים, אבל המשילות חשובה מאוד ואני אדאג שכך יהיה".

עוד מבחזית החדשות

כאמור, גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על דברי בן גביר. גורם מדיני בכיר אמר הערב, כי "החלטות על מבצע חומת מגן לא מתקבלות על מדרכה בתחנת אוטובוס כשיש פיגוע". עוד הבהיר הגורם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל החלטה על מבצע בירושלים רק לאחר התייעצות עם כלל הגורמים במערכת הביטחון ולאחר דיון מסודר בקבינט המדיני-ביטחוני.

עוד הדגיש הגורם, כי הכרזה על "חומת מגן 2" אינה בסמכותו של בן גביר, ולכן קיימת ביקורת רבה על תוכנית זו מצד מערכת הביטחון. בעוד מבצע חומת מגן התנהל נגד התארגנויות טרור חמושות בשטחי הרשות הפלסטינית, מזרח ירושלים הוא טריטוריה בריבונות ישראלית, עם אזרחים לא מעורבים, וכלל הפיגועים האחרונים שיצאו מאזור זה היה של מפגעים בודדים שאותם לא ניתן לאתר באמצעות מודיעין.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים