שיתוף
תגובות
חדשות » בן גביר: מצפה לראות מעצרים של מפגינים גם בתל אביב
במחנה הממלכתי וביש עתיד קוראים לציבור לצאת להפגין נגד הרפורמה במערכת המשפט. בן גביר: "אם אתם מפעילים מכת"זיות בירושלים, אני מצפה שתעשו את זה גם בתל אביב"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם במליאה | צילום: ערוץ הכנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אמש (שני) לפגישת עבודה עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל, והציג בפניהם את המדיניות שלו בנוגע להפגנות. עיתוי הפגישה לא מקרי, ונערך מספר ימים לאחר ההפגנה הגדולה הראשונה של מחנה המרכז שמאל, וכמה ימים לפני ההפגנה הבא.

השר לביטחון לאומי דרש מהסגל הבכיר "מדיניות שוויונית" של המשטרה, שמשמעותה להחמיר את האכיפה כלפי המפגינים בתל אביב ולא להוריד את הסטנדרט בירושלים.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי גם אמר בצורה מפורשת שהוא מצפה מהשוטרים לעצור מפגינים שינסו לחסום כבישים. בפועל מדובר בשינוי מדיניות של המשטרה, לא עוד שיקול דעת והפעלת אמצעים לפיזור הפגנות רק כשיש חשד להתפתחות אלימה, אלא אכיפה שוויונית, גם אם זה אומר להפעיל יד קשה יותר בתל אביב, וגם אם המשטרה לא חושבת שיש צורך בכך.

במשטרה טוענים כי יש מדיניות אחידה להפגנות בתל אביב ובירושלים, ובכל זאת, התמונות שונות. עוד טוענים במשטרה, כי מה ששונה, זה הקהל. כאשר המפגינים מוכנים להגיע להידברות ואם ציר נחסם הוא לזמן קצר אין צורך להפעיל כוח. לעומת זאת כאשר המפגינים אומרים לשוטרים "אנחנו לא סופרים אתכם, נפגין כמה שאנחנו רוצים ומתי שאנחנו רוצים ולא מתכוונים להישמע לאף הוראה שלכם" אין ברירה אלא להגיב בכוח.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף אתמול בחריפות את המהפכה המשפטית של לוין ואמר "אל תתקן עוול שאתה סבור שנעשה לך, בעוול למדינת ישראל". "האחריות למלחמת האחים שמחרחרת בחברה הישראלית תהיה על כתפיך".

עוד הוסיף גנץ "נתניהו בא להצית מאבק ושנאה בחברה הישראלית, לסחוט בדוושת הגז בדהרה את המערכת המשפטית והדמוקרטית לתהום". "אנחנו שמייצגים בנושא הזה רוב מהעם שמתנגד להפיכה המשטרית, לא נבוא לתקן רבע סעיף ולהגיד תודה, אם לא נגיע להסכמות".

עוד אמר גנץ "נתניהו וחבריו יאבדו לגיטימציה בחברה ישראלית. לא יגיעו להסכמות הציבור ואנחנו נצא לרחובות. קורא לכם לצאת ולהיאבק במה שאתם מאמינים בו – נגד פירוק הדמוקרטיה והמהלך חסר המעצורים. זה הזמן לצאת בהמונים ולהפגין, הגיעה העת להרעיד את המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים