שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר במליאה: "תיקון חוק המשטרה הוא ברכה לדמוקרטיה"
השר המיועד לביטחון לאומי נאם במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על החוק המעביר לו סמכויות מהמשטרה, ותקף את הח"כים מהאופוזיציה; "עד שיש פה שר שרוצה לשנות אתם קופצים"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם במליאה | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד להיות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נאם בכנסת, טרם ההצבעה הראשונה על התיקון לחוק פקודת המשטרה. בזמן נאומו מחו ח"כים מהאופוזיציה והאשימו אותו בכך ש"דמוקרטיה לא מעניינת אותך".

בן גביר תקף את האופוזיציה במליאה וטען "אני מקווה שהמצלמות מתעדות שאין אופוזיציה. ההצעה הזאת היא היסטורית. היא באה לתקן פקודה מ-1926, לפני שמדינת ישראל הייתה קיימת. אנחנו ב-2022, דברים השתנו. המדינה התקדמה, התקדמנו. אבל יש דבר אחד שנשאר אותו דבר וזו הפקודה המיושנת הזו שמתאימה לימי המנדט הבריטי. ההצעה שלה באה להציב את מדינת ישראל לצד מדינות דמוקרטיות רבות. בכל הדמוקרטיות השר הממונה על המשטרה הוא זה שמתווה את המדיניות. השר הוא זה שלוקח אחריות, ומי שבא לקחת אחריות צריך לקבל גם את הסמכות. השר לביטחון לאומי נושא באחריות ובטענות אם יש מחדלים, אבל מלכתחילה לא מקבל סמכות".

עוד מבחזית החדשות

בן גביר התייחס בנאומו לביקורת שהוטחה כלפי השר לביטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה בנוגע לאסון מירון. "אמרו שהיה פסיבי ולא מעורב. ופתאום כשיש מישהו שרוצה להתערב, לקחת אחריות ולשנות את המציאות של כולם, ישר קופצים. פתאום זועקים שוד ושבר. התיקון שאנחנו מביאים הוא ברכה לדמוקרטיה. הממשלה היא זו שקובעת, אבל הדמוקרטיה היא זו שמעניינת אתכם. אתם לא ליברליים ולא מסוגלים ולא יכולים לקבל שיש דעות שונות, לא נעים להגיד אבל אתם לא מתכתבים עם שיטת הממשל הדמוקרטית שהיא מכם והלאה".

בן גביר גם לא חשך את שבטו מהמפכ"לים לשעבר רוני אלשיך ומשה קראדי. "רוני אלשיך, מפכ"ל כושל, עובר מאולפן לאולפן. לפני חצי שנה שזה היה עמר בר לב, פתאום דיברו על זה שלשר אין סמכויות. ופתאום שזה בן גביר זה אחרת. משה קראדי היה מפכ"ל משטרה, גם עובר מאולפן לאולפן ותוקף. נפגשתי עם חבריו, אני לא מבין איך אתה לא מתבייש. ועדת ציילר היא ועדה ממשלתית. בראש הועדה עמד השופט. מקווה שאתם מקבלים שיש שופטים במדינת ישראל. אתם לא מבינים את מהותה של הדמוקרטיה. מדהים שחברי האופוזיציה אומרים בית משפט יבטל לך, מאיפה אתם יודעים? יש לכם קשר עם בית המשפט?. אומר לי מישהו בוועדה, בג"צ זה המגרש הביתי שלנו".

יו"ר הכנסת לשעבר מיקי לוי, לשעבר ניצב במשטרה, הגיב לדברי בן גביר ומתח ביקורת על  דבריו נגד המפכ"לים לשעבר. "של נעליך מעלך רגליך כשאתה מדבר עליהם. עוד 20 שנה לא תעשה מה שהם עשו. אתה חבר כנסת עם שבע הרשעות, הורשעת בתמיכה בטרור. תהיה צנוע בדרכך. אני מציע לך הצעה ידידותית, תתרכז בתפקיד שלך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים