שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר: בית המשפט העליון לא ראש הממשלה של מדינת ישראל
השר לביטחון לאומי התריע מפני התערבות בג"ץ בחוק לביטול עילת הסבירות: "אם בג"ץ יבטל את החוק זה יהיה ניסיון הפיכה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין הבוקר (שלישי) ל-104.5FM, והכריז שהחקיקה המשפטית לא הסתיימה. לדבריו "קמתי הבוקר וראיתי שהשמש זורחת, הכול בסדר. אני מבין לגמרי את הכאב, מזדהה עם הדברים. אני אלחם על הזכות שלהם להפגין. הם לא מוכנים לקבל אבל הם יישארו אחים שלי. כשבא מחבל הוא לא מסתכל ואומר "זה ימין, זה שמאל". לכן אני מחבק אותם, אבל אני אומר דבר אחד – אנחנו ממשיכים, עומדים בתוקף, לא ממצמצים".

לשאלת המראיין האם חגיגות הימין היו גדולות מידי, השיב בן גביר: "אני לא רואה הצטלמות של כמה חברי כנסת כאיזה אסון. אנחנו חיים בעולם של קמפיינים ופתאום כשבן גביר מצייץ כל התקשורת בטנטרום. אני חושב שעילת הסבירות זאת ההתחלה אבל צריך להמשיך".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר בן גביר: "נתניהו ברוך השם קיבל את ההחלטה הנכונה ואני מחזק אותו עליה. הוא עבר אירוע מצד אחד לא פשוט אבל הוא צלול מתמיד, מוביל ומגיע לו שאפו. וכמובן גם ליריב לוין שהתעקש על הדבר הזה".

על המש ךהחקיקה אמר בן גביר: "חייבים להביא שינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים, רוצה יועצת משפטית חזקה. כבר חצי שנה היועצת המשפטית תוקעת לי מקלות בגלגלים. אני מנסה להעביר חוק חסינות לחיילים והיא לא נותנת לי להעביר את זה, לדעתי חייבים להכניס למעצר מי שגובה פרוטקשן וזה לא ימין ושמאל. הכוח שלה היום הוא בלתי מוגבל, יותר מראש הממשלה והמחוקק. עם כל הכבוד צריך לעשות את הרפורמה ולא להסתפק בסבירות".

לגבי הקריאות לפשרה בעניין עילת הסבירות אמר בן גביר: "אני לא אנקוב בשמות אבל אגיד דבר אחד, החברים שבאמצע ההצבעה קראו לפשרה טעו. אם היינו מתפשרים אז מחר בבוקר היו מכנסים את יריב לוין ומחייבים אותו לבחור שופטים. אי אפשר תוך כדי המהלך להגיע לפשרות, אתה לא עוצר באמצע הכול ומחליש את הכוחות שלך. אם בג"ץ יבטל את זה זה יהיה ניסיון הפיכה, בג"ץ לא מעל לכל. אני מאוד מקווה שהוא לא יעשה את הטעות הזאת".

"לא יכול להיות שבית המשפט העליון יהיה ראש הממשלה של מדינת ישראל. אם אני לא יכול להגן על שוטרי מג"ב שלי – אנחנו בבעיה". בהמשך, התייחס למדיניות המשטרה: "12 שוטרים נפצעו אתמול והתקשורת כמובן לא מדברת על זה. המשטרה התחילה קצת לשנות את המדיניות וטוב שכך. המדיניות שלי אומרת שוויון בין ימין לשמאל". "צריך לומר שהממשלה הזאת הרגה עד עכשיו יותר מחבלים ממה שהרגה הממשלה בשנה שעברה. והמסר הזה מצלצל עד אחרון השוטרים, אני רוצה לעשות משטרה חזקה" אמר בן גביר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים