שיתוף
תגובות
חדשות » בן גביר באזכרה לרב כהנא: "לא מסכים עם כל דבריו"
משנה כיוון
יושב ראש עוצמה יהודית הגיע לאזכרתו ה-32 של הרב כהנא וספג קריאות בוז לאחר שאמר שהוא לא מסכים עם חלק מדעותיו | בן גביר: "זכיתי ללמוד את כתבי כהנא"
בן גביר עם הנשיא הרצוג | צילום: קובי גדעון/לע״מ

היום (חמישי) אמור איתמר בן גביר יו"ר עוצמה יהודית להשתתף באזכרה לציון 32 להירצחו של הרב מאיר כהנא. במהלך קמפיין הבחירות, התבטא בן גביר מספר פעמים בנושא הרב כהנא, וטען שדעותיו התמתנו במשך השנים, וכי אינו תומך בכל משנתו הפוליטית של כהנא. 

בן גביר פרסם היום בסטטוס את טיוטת הנאום אותו יישא בטקס האזכרה, להירצחו של הרב כהנא. כזכור, הרב כהנא נרצח בניו יורק בשנת 1990 על ידי מחבל ערבי.

בדבריו בן גביר "נער הייתי וגם בגרתי, ומאז הייתי בן 16 בכל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארה"ב ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים".

עוד מבחזית החדשות

"אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים, אמנם אחרי שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו, אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה לכל אחד, קיבוץ גלויות אמיתי. כמו רובנו הרב כהנא עבר בחיים לא מעט. היו שנים בהיסטוריה שלו ופעולות שונות ודברים, שהיום אני גם פחות מסכים איתם".

עוד כתב בן גביר "היו תקופות שביקש להיכנס לפוליטיקה והיו תקופות שפחות. היו תקופות בהן דיבר על רוב הערבים והיו תקופות שרק על חלקם. היה הרב כהנא בישיבה בשיעורים ובלימוד, והיה הרב כהנא בציבור בעצרות ובכיכרות".

יש לציין כי בן גביר נמצא בימים אלו בעיצומו של משא ומתן קואליציוני, ורבים בארץ ובעולם חוששים מההשלכות של השתתפותו בממשלה שתקום. בעקבות הפוסט שכתב הגיבו בלשכתו ואמרו "בנאומו ידגיש בן גביר כי הוא מכבד את הרב כהנא שהיה אוהב ישראל גדול, אך במקביל לא מסכים עם כל דעותיו ביחס לגירוש ערבים ולחופי ים נפרדים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים