שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » במשרד האוצר מציעים לשלב את חוק הגיוס עם קיצור שירות החובה בצה"ל
על פי ההצעה יקוצר שירות הגברים בתפקידים עורפיים לשנתיים, ואילו לוחמים שישרתו שנתיים ושמונה חודשים יקבלו תוספת משמעותית לשכרם
חלוקת תפילין לחיילים | צילום: מנדי הכטמן

אחד הנושאים המרכזיים שיעמדו על סדר היום של הקואליציה בכנס הקיץ שיפתח ב-30.4 הוא, קידום חוק הגיוס. בימים אלה עובדים בממשלה על גיבוש החוק, ובמשרד האוצר רוצים לכרוך את חוק הגיוס עם ההצעה לקיצור שירות החובה בתפקידים עורפיים כשבמקביל יעלה שכרם של הלוחמים.

הרעיון מאחורי המהלך הוא, לתמרץ את המשרתים בצה"ל, לצד הורדת גיל הפטור לחרדים. הפרטים הסופיים של החוק טרם נסגרו, ומי שמוביל את המהלך הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שמקיים דיונים בנושא עם צה"ל, שר הביטחון והמפלגות החרדיות. יש לציין כי נושא קיצור השירות הוא באחריות משרד הביטחון וצה"ל.

עוד מבחזית החדשות

על פי ההצעה, שירות החובה לגברים בתפקידים עורפיים ובתפקידי מנהלה (גו'בניקים), וכן תומכי לחימה בתפקידים מסוימים, יקוצר למשך שנתיים בלבד (24 חודשים) בדומה לשירות הנשים. תומכי לחימה בתפקידים בכירים יותר כמו תפקידים טכנולוגיים, מודיעין ועוד צפויים לשרת יותר על פי צרכי הצבא.

בנוסף, שירות הלוחמים צפוי להמשיך להיות שנתיים ושמונה חודשים, נכון לרגע זה, אך בשנת השרות השלישית יזכו לתוספת שכר משמעותית, שיגיע לכ-6,000 ש"ח בחודש בדומה לשכר המינימום במשק.

מדובר בהעלאת שכר משמעותית מאוד, שכן מבדיקת הנתונים עולה, כי נכון לסוף חודש ינואר, דמי הקיום של לוחמי החוד בשנה השלישית עומד על כ-3,276 שקלים

יש לציין כי נושא זה של קיצור שירות החובה עלה בדיונים בין האוצר לצה"ל ומשרד הביטחון אשר התקיימו במסגרת ההסכם על התקציב הרב שנתי בין צה"ל למשרד האוצר הכולל רכיבים נוספים באשר לשכר קבע, והפנסיות בצה"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים