שיתוף
תגובות
חדשות » בלתי נתפס: מוקשים, מטענים, רימונים ורקטות שנתפסו בעוטף לאחר התקיפה
חרבות ברזל - תיעוד מדהים
אלפי פריטים ששימשו את חמאס במתקפה הקטלנית על יישובי העוטף, הוצגו במכון לפירוק תחמושת ביהל"ם | מפקד המכון: "כמות האמל"ח שהוכנסה לישראל – הפתעה"
האמל״ח שהשאירו אחריהם מחבלי החמאס | צילום: דובר צה״ל

צה״ל הציג היום (ראשון) במכון לפירוק תחמושת ביחידת יהל״ם, מוקשים בייצור עצמי, רקטות, RPG, מטענים ורימונים ששימשו את מחבלי חמאס במתקפת הפתע על היישובים בעוטף עזה ובדרום בשבת שעברה.

האמל״ח שהשאירו אחריהם מחבלי החמאס | צילום: דובר צה״ל

האמל״ח שהשאירו אחריהם מחבלי החמאס | צילום: דובר צה״ל

האמל״ח שהשאירו אחריהם מחבלי החמאס | צילום: דובר צה״ל

האמל״ח שהשאירו אחריהם מחבלי החמאס | צילום: דובר צה״ל

האמל״ח שהשאירו אחריהם מחבלי החמאס | צילום: דובר צה״ל

בין אמצעי הלחימה שנתפסו והוצגו, ניתן לראות מטעני הצמדה לטנקים, מטעני חיתוך גדר, מגוון סוגים של רימונים, מוקשים בייצור עצמי, רקטות בייצור עצמי, RPG בייצור עצמי, מטענים לחיתוך מתכת, נפצים חשמליים וטיימרים. בחיפושים אחר אמצעי הלחימה לא אותרו פריטים איראניים עד כה, אולם חלק מהאמל"ח שנתפס היה מחזור של אמצעים ישראליים מסבבים קודמים שלא התפוצצו. בחיפושים בין אמצעי הלחימה לא אותרו נשקים ישראלים, אלא הרבה אמצעים בייצור עצמי ובהם ציוד חקלאי שהפך למטעני חבלה.

עוד מבחזית החדשות

רב סרן ג', מפקד המכון הלאומי לפירוק תחמושת, אמר עם הצגת אמצעי הלחימה כי: "כל האמל"ח שמגיע לכאן מזוכה למטרות מחקר ולמידה של האויב". על אף ש-99% מהבתים בעוטף טוהרו מנשקים, עדיין נמצאים בשטח "נמצאים כוחות יהל"ם שמזכים את יישובי העוטף".

"לוחמי יהל"ם מתמודדים יום-יום עם אמל"ח מסוכן", הדגיש ג'. "כ-99% מהשטח כבר טוהר. יש פה סוגים רבים של מטענים ורקטות נגד מסוקים שלא הצליחו לפגוע בכוחותינו, מטענים נגד טנקים, מטענים מסוג ״שוואז״ (להבה) שעשים בייצור עצמי של חמאס, מטעני רסס נגד רכבים ובני אדם, מטעני השלכה וטיהור חדרים".

"אם הייתי נכנס לעזה לא הייתי מופתע מכך שהייתי מוצא שם את כל האמל"ח. ההפתעה היא בכמות שהוכנסה לפה", אמר מפקד המכון הלאומי לפירוק תחמושת, רס"ן ג'. "הייתה היררכיה בין המחבלים. היו חוליות חבלה עם הרבה מטענים, חוליות פיקוד מאחור עם אמצעי קשר וטכנולוגיה, מכשירי קשר, טלפונים חכמים וטאבלטים. מצאנו טנדר עם 15 מטענים מוכנים להפעלה".

עוד מבחזית החדשות

רס"ן ג' הוסיף: "מצאנו מוקשים מסוג TC-6 שהוסבו למטענים, משגרי RPG, חלקם מתוצרת צפון-קוריאנית וחלקם בייצור עצמי של חמאס שמכונים "קטאייב אל-קסאם". אותרו מטעני חירוף נפש, גם הם בייצור עצמי של חמאס". על אמצעי נוסף שנועד למנוע הימלטות של אזרחים ברכביהם מיעדי התקיפה ואותר, אמר מפקד המכון: "הם מצמידים את המטען לרכב, מפעילים את המטען ובתוך 7 שניות יש פיצוץ שמביא לפגיעה קשה ברכב וביושביו".

"גם אמצעי השקיה שהוכנסו לרצועה הפכו במעבדות החבלה של חמאס לאמצעי לחימה", טען ג'. "מכניסים חומר נפץ לתוך צינור השקייה ואז זה מוכן להפעלה. ניתן לזרוק אותו על גדרות ובעצם לעצב אותו לכל שימוש נדרש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים