שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בלי קווים אדומים: אנשי המחאה רודפים אחרי חברי הכנסת
המחאה נגד התוכנית המשפטית נמשכת ומאיימת על שגרת יומם של הפוליטיקאים | בקבוצות טלגרם עם אלפי משתתפים מדווחים היכן נמצאים נבחרי הציבור בזמן אמת
‎⁨הפגנה | צילום: דוברות ההסתדרות

המפגינים נגד הרפורמה המשפטית החלו הבוקר (ראשון) את "שבוע השיתוק הלאומי", ושיבוש סדר יומם של נבחרי הציבור הוא אחד המטרות שלהם. הכלי המרכזי בו הם משתמשים הוא רשת הטלגרם, שמאפשרת שליחת הודעות אנונימיות ועדכון בלוח הזמנים של חברי הכנסת.

משתתפי הקבוצות שולחים בטלגרם מידע על מקום הימצאם של חברי הכנסת, ומי שיכול להתייצב ולמחות נגדם עושה זאת. אחד המשתתפים, סטודנט באוניברסיטה העברית שהשתתף בהפגנות אלו, אמר ל-N12 כי "יש היום קבוצה גדולה בציבור שמאוד נחושה להראות לחברי הכנסת שאכפת לנו מהמעשים שלהם" "יש התנדבות חסרת תקדים לפעולות כאלה. אנשים שלא היו מגדירים את עצמם מעורבים פתאום מוצאים את עצמם משכימים ב-05:00 לפנות בוקר לפעולות מהסוג הזה".

עוד מבחזית החדשות

אחד המשתתפים בקבוצת הטלגרם "בושה" כתב שהוא קיבל טיפ ולפיו יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן עתיד להגיע לפגישה ברמת השרון בשעות הקרובות. ההודעה הזו, כמו הודעות דומות אחרות, מניעה את חברי הקבוצה לצאת ולמחות. גם מידע על כנסים שבהם יתארחו פוליטיקאים מופץ בקבוצות וברשת, והמפגינים מתנדבים להגיע לאירועים ולשבש את נאומי חברי הכנסת.

"ההתארגנות היא בעיקר בטלגרם, בקבוצות קטנות, מתוך כוונה שלא לעורר חיכוך שלא לצורך", הוסיף הסטודנט "זה מאפשר לנו להגיד לנבחר הציבור מה אנחנו רוצים, אבל גם לצמצם את הפגיעה בסדר הציבורי או בעוברי אורח. באופן אישי אני עושה את זה מתוך אמונה שיש ערך מוסף לפעילות ממוקדת".

היישומון "טלגרם" מאפשר למשתמשים לשוחח בצורה אנונימית, אך העובדה הזו היא גם מה שמעלה תהיות לגבי אמינות המידע שנשלח שם. לטענת הסטודנט הוא עצמו לא חושש שיפילו אותו בפח: "יש הרבה קבוצות עכשיו, אבל למחאת הסטודנטים יש מנהל אחד והדרך היחידה להיכנס לקבוצה היא דרכו, הוא לא יאשר כל אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים