שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בלינקן לפני ביקורו בישראל: "כל האופציות מונחות על השולחן בסוגיה האיראנית"
אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי אמר בריאיון לרשת "אל ערבייה" כי איראן דחתה את ההצעה האחרונה של ארה"ב בנוגע לחידוש הסכם הגרעין
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בביקורו הקודם בישראל | צילום: חיים צח - לע"מ

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר אמש (ראשון) בריאיון לרשת "אל-ערבייה" כי איראן דחתה את ההצעה האחרונה של ארה"ב לחזרה להסכם הגרעין. והוסיף, כי בוושינגטון עדיין מאמינים כי הדרך הדיפלומטית היא הטובה ביותר, על מנת לפתור את סוגיית הגרעין האיראני.

"הכל מונח על השלוחן" כך לדברי בלינקן במענה לשאלת המראיין האם האופציה הצבאית עומדת על הפרק, זאת על רקע התרגיל המשותף בין ישראל לארה"ב "אלוני בזלת". לדבריו מטרת התרגיל הוא בעיקר לגרום לאיראן לחשוב כמה פעמים על ההשלכות שיהיו לתקופנות מצדה, ובכך ליצור הרתעה. לדבריו, אם ההדגמה לא תעבוד "אנו נהיה בעמדה יעילה כדי להגן על עצמנו".

עוד מבחזית החדשות

בלינקן הדגיש את תמיכת ארצות הברית בעם האיראני במסגרת "מחאת החיג'אב", שמתנהלת במדינה במהלך החודשים האחרונים, וציין כי "צעירים איראנים מגנים על זכויותיהם הבסיסיות מול המשטר של טהראן". בלינקן גם ציין כי ארצו מתמקדת נכון לעכשיו בצעדי הדיכוי של המשטר האיראני באזרחי המדינה, וסתר את טענת המשטר האיראני כי ארה"ב פועלת לשינוי המשטר במדינה.

מזכיר המדינה האמריקאי הדגיש את הסיוע הצבאי שמעניקה איראן לרוסיה, במלחמה באוקראינה, והביע חשש מפני סיוע נוסף מסוג זה בעתיד. כמו כן, מסר בלינקן כי בוושינגטון מחפשים כל העת דרכים להפסיק את דיכוי האזרחים באיראן.

עוד הוסיף בלינקן כי יחסי ארה"ב וסעודיה הם חשובים מזה עשרות שנים, וכי סעודיה סיפקה סיוע צבאי רב לאוקראינה במסגרת המלחמה שמתנהלת מסוף חודש פברואר האחרון. עוד אמר, כי יקיים שיחות עם הישראלים והפלסטינים, בניסיון "להפחית את המתיחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים