שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בלינקן בהצהרה עם נתניהו: "היחסים בין המדינות שלנו נטועים באינטרסים וערכים משותפים"
נתניהו ומזכיר המדינה נפגשו | בלינקן: "המחויבות של אנשים בשתי המדינות שלנו להשמיע את קולם ולהגן על זכויותיהם" | נתניהו: "הדמוקרטיה תישאר חזקה"
ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי בלינקן בהצהרות משותפות | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שנחת היום בישראל לראשונה מאז כינונה של הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו, התייחס הערב (שני) באופן מרומז למהפכה המשפטית שמקדם נתניהו וקרא לבנות קונצנזוס סביב "הצעות חדשות". במסיבת עיתונאים משותפת שערך עם נתניהו, בתום המפגש בלשכת ראש הממשלה בירושלים, הדגיש בלינקן גם את הצורך בדמוקרטיה חזקה עם "מערכת משפט שווה כולם".

בהצהרתו אמר בלינקן כי: "היחסים בין המדינות שלנו נטועים באינטרסים וערכים משותפים. זה כולל בתמיכה שלנו בעקרונות ובמוסדות הדמוקרטיים, שמירה על זכויות אדם, מערכת משפט שווה לכולם, זכויות של קבוצות מיעוט, שלטון החוק, תקשורת חופשית, והשמירה על חברה אזרחית חזקה בישראל. המחויבות של אנשים בשתי המדינות שלנו להשמיע את קולם ולהגן על זכויותיהם הוא אחד החוזקות הייחודיות של הדמוקרטיות שלנו. חוזקה נוספת היא שבניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך האפקטיבית ביותר להבטיח שהן יאומצו ויחזיקו מעמד. הדמוקרטיות שלנו יכולות להתחזק, זה מה שארה"ב וישראל עשו אחת לשנייה במשך עשורים רבים, בכך שעמדנו בסטנדרטים המשותפים שייסדנו".

עוד מבחזית החדשות

נתניהו, שנאם ראשון, התייחס גם הוא במרומז לביקורת נגד המהפכה המשפטית שהוא מקדם. לדברי נתניהו ישראל וארה"ב חולקות את "אחת הבריתות הגדולות בהיסטוריה המודרנית" נתניהו הדגיש כי מדובר בשתי דמוקרטיות חזקות שיישארו שתי דמוקרטיות חזקות". "אני מבטיח לך", אמר לבלינקן.

על רקע מתקפת הרחפנים באיראן שיוחסה למוסד, אמר נתניהו כי ישראל תעשה הכול על מנת למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני וגם את האמצעים שיאפשרו לה לשגר נשק שכזה.

עוד אמר נתניהו במסיבת העיתונאים המשותפת: "ביקורך בא בזמן חשוב שבו רבים בקהילה הבינלאומית רואים את הפרצוף האמיתי של איראן, את הברבריות של המשטר הזה נגד עמו, כיצד מייצאים תוקפנות מעבר למזרח התיכון".

"יש הסכמה שהמשטר הזה לא ישיג נשק גרעיני. היו לנו שיחות חיוביות על גיבוש מדיניות בנושא. אני יכול לחזור על משהו שאמרתי והוא שהמדיניות שלנו ושלי היא לעשות הכול בכוחה של ישראל למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני ואת היכולת לשגרו. העובדה שאנו וארה"ב עובדים ביחד זה משהו שהוא חשוב ליעד המשותף הזה", הוסיף נתניהו.

בלינקן נחת אחר הצהריים בנמל התעופה בן גוריון אחרי ביקור שערך בקהיר, שם נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. בביקורו בישראל, שיימשך גם מחר, צפוי בלינקן להיפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. בהמשך יבקר בלינקן גם ברשות הפלסטינית וייפגש עם אבו מאזן. לאחר נחיתתו נפגש בלינקן עם נתניהו. תחילה נפגשו השניים עם צוותיהם, ובמפגש נכחו שגרירי שתי המדינות, שר החוץ אלי כהן והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. בהמשך נועדו נתניהו ובלינקן בארבע עיניים.

עם נחיתתו גינה בלינקן שוב את פיגועי הטרור בירושלים בסוף השבוע ואמר: "שבעה אנשים נרצחו בפיגוע הטרור בנווה יעקב. רובם יצאו מבית הכנסת אחרי התפילה. אנו מביעים את תנחומנו העמוקים למשפחות הקורבנות, לקחת חיים של חפים מפשע בפעולת טרור הוא תמיד מעשה מגונה, אבל לפגוע באנשים מחוץ למקום פולחן הוא מזעזע במיוחד".

עוד מבחזית החדשות

"המתקפה בשבת הייתה יותר ממתקפה נגד בני אדם, אלא גם מתקפה על חופש הפולחן. אנו מגנים זאת בשפה החריפה ביותר, כך גם הפיגוע בשבת בירושלים שבו נפצעו אב ובנו. אנו מגנים גם את כל אלה שחגגו אחרי הפיגועים האלה, ואת כל פיגועי הטרור שהורגים חפים מפשע, לא משנה מי הקורבנות או במה הם מאמינים", הוסיף מזכיר המדינה. "קריאות לנקמה נגד עוד קורבנות חפים מפשע הן לא התשובה והן לעולם לא מוצדקות. זו האחריות של כולם לנקוט צעדים שירגיעו את המתיחות ולא ילבו אותה, לפעול למען יום שבו אנשים לא יחושו פחד בקהילותיהם, בבתיהם ובמקומות הפולחן שלהם. זאת הדרך היחידה לעצור את גל האלימות הגואה שגבה יותר מדי חיים של ישראלים ופלסטינים".

שר החוץ כהן, שקיבל את בלינקן עם נחיתתו, ציין בפניו את חשיבות הרחבת הסכמי אברהם למדינות ערביות נוספות. הוא הודה לו על גינויי הטרור החד משמעיים והזכיר את המחויבות המשותפת לפעול נגד איראן. "הברית בין ישראל לארה"ב היא אחד מעמודי התווך של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ויחסי החוץ שלה", אמר כהן, "ביקורו של מזכיר המדינה בישראל הוא אירוע חשוב ומשמעותי ליחסים בינינו ואני מודה למזכיר המדינה על מחויבותה של ארה"ב ליציבות האזורית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים