שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בלגן בנתב"ג: מאות מפגינים הגיעו בשיירת רכבים
מאות מפגינים הגיעו לנמל התעופה ברכבים פרטיים, והם חוסמים את התנועה ומנסים לשבש את הפעילות בשדה | ראש הממשלה צפוי להמריא לאיטליה בשעה 14:00
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

מאות מפגינים הגיעו הבוקר (חמישי) בשיירת רכבים לנמל התעופה בן גוריון במסגרת "יום ההתנגדות". המפגינים רוצים לעכב את יציאת ראש הממשלה לביקור באיטליה. הטיסה שתוכננה לשעה 13:00 נדחתה כרגע לשעה 14:00.

כ-70 אלף נוסעים צפויים לעבור היום בנתב"ג , כאשר בעקבות המחאה צפויים שיבושים קשים בפעילות נמל התעופה ולא מעט טיסות צפויות להידחות. ברשות שדות התעופה וחברות התעופה הישראליות קראו למי שטס במהלך היום להגיע לטרמינל כמה שיותר מוקדם.

עוד מבחזית החדשות

לקראת ההפגנה הציבה המשטרה רכבי גרר בכל הכבישים המובילים לנתב"ג ובין הטרמינלים. בכוונת המשטרה לגרור כל רכב שיינטש בשולי הכביש, כמו כן יש למשטרה סמכות לעקל רכבים אלו. במספר כבישים ואזורים מועדים, יוצבו מכת"זיות וכוחות מיוחדים עם פרשים, כדי לפזר מפגינים שיחסמו את הכביש.

בשעות הבוקר הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לחפ"ק המשטרתי בנתב"ג, להערכת מצב. בהגיעו לנתב"ג אמר בן גביר "אני האחרון שיצא נגד הפגנות. מותר להפגין, אני הפגנתי עשרות שנים, תפגינו, תצעקו, זו דמוקרטיה. אנרכיה אסור לאפשר, זו ההנחיה שלי לשוטרים, כרגע זה מיושם כאן ומקווה שזה ימשיך".

"אף אחד לא אמר אל תפגינו, אבל אני לא רוצה ולא מוכן להרוס חיים של 70 אלף איש, זו הציפייה שלי מהמשטרה ואני מקווה שהמשטרה תעמוד במשימה". עם כניסתו של בן גביר לנמל התעופה, צעקו לעברו מפגינים: "שר הפיתות, בושה של שר. אני לא פרובוקטור, אני אזרח שבא להגיד די. פה יושב הפרובוקטור, שר הפיתות". בן גביר השיב: "לא ניתן לכם לחסום, לא תהרסו את המדינה, אנרכיסטים".

מוקדם יותר הבוקר דרש יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מהיועמ"שית גלי בהרב מיארה למנוע מבן גביר להיכנס לחפ"ק המשטרתי בנתב"ג, בטענה כי הוא עושה שימוש פוליטי במשטרה. "אנו עדים למחאה ציבורית רחבה, המתקיימת כשברקע מסע דה לגיטימציה שמנהלים חברי כנסת ושרים, ובהם גם השר לביטחון לאומי", כתב גנץ במכתב ליועמ"שית.

בהודעה מטעם בני גנץ נמסר כי "השר מכנה את המפגינים "אנרכיסטים", עושה שימוש פוליטי במשטרת ישראל ובמתקניה, מתייצב בחדרי הפיקוד הקדמיים, מחלק הוראות למפקדי המשטרה ומביים לעצמו תמונות בהן פועל לקיבוע תודעה נגד המחאה". עוד נכתב בהודעה כי "באחד המקרים, נזף השר פומבית במפקד מחוז ירושלים על החלטה מבצעית בזמן אמת".

בדיון הערכת מצב שקיים המפכ"ל, הוחלט כי כל נהג שיאט את נסיעתו במכוון באזור נתב"ג או בכבישים ראשיים אחרים, ייקנס בסך 500 שקלים ו-4 נקודות. מי שיאכוף את ההחלטה יהיו השוטרים, שיוצבו במקום.

עוד מבחזית החדשות

אתמול אמר השר בן גביר בהצהרה לתקשורת כי "אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום. אי אפשר לשבש את הפעילות של נמל התעופה בן גוריון". הוא הוסיף כי "אני הולך להבהיר בצורה חד משמעית שההנחיות שלי הם לאפשר כמה שיותר את חופש הביטוי, אבל, נתב"ג ומוקדי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום".

מובילי המחאה אמרו בתגובה כי "השר מתנהל כמו טוקבקיסט ולא כמו שר" בפניה לשוטרים אמרו מארגני המחאה "אנו קוראים לאחינו השוטרים ממשטרת ישראל לאפשר מחר התנגדות דמוקרטית ותוססת שתעזור לעצור את ההפיכה המשטרית. אם בן גביר רוצה להיות כוכב טלוויזיה, שילך לתוכניות ריאליטי וישאיר לאנשים רציניים לנהל את ביטחונם של אזרחי ואזרחיות המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זה הנוסח הישן הוא טוקבק אין שיח ענייני אף פעם רק מתייגים אותו וחוזרים על השקר שוב ושוב עד שלא. תקבל בראש הנבערים מדעת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים