שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בכיר ישראלי: ישראל לא הופתעה מחידוש היחסים בין איראן לסעודיה
גורם בכיר המלווה את ראש הממשלה בביקורו באיטליה אמר לערוץ "איראן אינטרנשיונל" כי ממשלת ישראל "עוקבת אחר התהליך במשך זמן רב"
נשיא איראן, איברהים ראיסי | צילום: Armin2210

בכיר ישראלי הודה לערוץ "איראן אינטרנשיונל", כי נתניהו לא הופתע מההודעה על חידוש היחסים בין איראן וסעודיה. "הממשלה הישראלית ידעה על כך במשך זמן רב", הוסיף הבכיר.

על פי ערוץ איראן אינטרנשיונל, ערוץ אופוזיציה איראני המשדר מארה"ב וממומן על ידי גורמים הקשורים לממשלת סעודיה, הבכיר הישראלי הבהיר כי ממשלת ישראל ידעה על השיחות בין טהראן וריאד "במשך זמן רב, ועקבה אחרי התהליך".

עוד מבחזית החדשות

פרטי הסכם חידוש היחסים בין איראן וסעודיה לא נחשפו במלואם, אך סביר להניח כי סוגיית ערוץ איראן אינטרנשיונל עלתה על הפרק. פעילות הערוץ מטרידה מאוד את המשטר האיראני ומשמרות המהפכה בשנים האחרונות ובמשך זמן רב הייתה סלע מחלוקת מרכזי בין איראן לסעודיה.

בתדרוך לכתבים, אמר בכיר ישראלי המלווה את ראש הממשלה נתניהו בביקורו ברומא, כי המגעים להסכם בין סעודיה ואיראן החלו בזמן ממשלת בנט-לפיד ובידיעת ממשל ביידן. למרות זאת, עלי שמח'אני, היועץ לביטחון לאומי באיראן, הדגיש אתמול במעמד החתימה כי הבסיס למשא ומתן שהביא לחידוש היחסים התאפשר בזכות ביקורו של הנשיא האיראני אברהים ראיסי בסין בחודש שעבר. בנוסף, אמר היועץ לביטחון לאומי, כי מגעים דיפלומטיים חשאיים וגלויים בין ממשלות איראן וסעודיה החלו כבר בשנת 2021, עוד כשנתניהו היה ראש ממשלה.

אתמול אמר בכיר ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס כי הסכם חידוש היחסים בין איראן וסעודיה לא יפגע בהצעה הישראלית לכינון נורמליזציה עם סעודיה. למרות זאת יש לציין, כי ההסכם בין איראן וסעודיה נחתם אתמול, לאחר שרק ביום חמישי בערב דווח בעיתונים וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס כי סעודיה דורשת מארה"ב ערבויות ביטחוניות והקמת תוכנית גרעין אזרחית בתמורה לכינון היחסים עם ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים