שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בכיר הטרור עסמאיל הנייה נבחר לקדנציה נוספת
עד 2025
ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בארבע השנים האחרונות, איסמעיל הנייה, נבחר לקדנציה נוספת וישמש בתפקידו עד 2025
איסמעיל הנייה | צילום: ymphotos, שאטרסטוק

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בארבע השנים האחרונות, איסמעיל הנייה, נבחר לקדנציה נוספת, והוא צפוי להמשיך בתפקידו עד לשנת 2025 באם לא ייבחר שוב. כך ע"פ דיווח פלסטיני.

הנייה הוא מראשי ארגון הטרור חמאס, רב מרצחים שישב בכלא הישראלי בעברו, ונחשב כאחד מהגורמים העוינים כלפי ישראל, כולל מעורבות בתכנון פיגועי טרור ומהומות כנגד ישראל.

בשנת 1989 ריצה עונש מאסר של שלוש שנים בכלא קציעות. בסיום התקופה גורש לדרום לבנון ב-1992, חזר לעזה כעבור שנה יחד עם יתר 416 המגורשים, והתמנה למזכיר חבר הנאמנים של האוניברסיטה האסלאמית בעזה ולמנהלה האדמיניסטרטיבי. הנייה הגיש את מועמדותו לבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית הראשונה, אך פרש מהתמודדות בעקבות לחצים מצד תנועת חמאס.

לאחר שחרורו של שייח' אחמד יאסין מהכלא ב-1997 מונה הנייה לראש לשכתו. ב-6 ספטמבר 2003 במבצע קטיף כלניות שנועד לחסל את צמרת החמאס, שהה בדירה בעזה עם צמרת החמאס בהם השייח' יאסין, נפצע הנייה קל בזרועו מפצצות שהטיל חיל האוויר.

מעמדו של הנייה בתנועת החמאס הלך והתחזק במשך האינתיפאדה השנייה בשל קרבתו ליאסין וחיסול מרבית צמרת חמאס על ידי מדינת ישראל. בדצמבר 2005 נבחר לעמוד בראש רשימת חמאס, ובבחירות שהתקיימו ב-25 בינואר 2006 הוביל את התנועה לניצחון על תנועת פת"ח ונבחר לראשות הממשלה של הרשות הפלסטינית החל מ-19 בפברואר 2006.

בתקופתו סבלה הרשות הפלסטינית מחרם כלכלי, עקב היות חמאס ארגון טרור. בדצמבר 2006 נסע הנייה לסבב פגישות בעולם הערבי במטרה לגייס כספים. כשחזר, ב-14 בדצמבר 2006, נעשה ניסיון להתנקש בחייו על ידי כמה פעילי פתח. הנייה לא נפגע, אך אחד משומריו נהרג ובנו נפצע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים