שיתוף
תגובות
חדשות » בית ספר לדמוקרטיה: מנהל גימנסיה הרצליה התפטר לאחר ביטול אירוע פוליטי שמאלני
חינוך מחדש
מנהל הגימנסיה הרצליה זאב דגני התפטר מתפקידו | לאחר שוועד בית הספר החליט לבטל אירוע פרובוקטיבי שהיה אמור להיערך היום בבית הספר
הגימנסיה העברית ההרצליה | צילום: ויקיפדיה

מנהל הגימנסיה הרצליה זאב דגני התפטר הבוקר (ראשון) מתפקידו, לאחר שוועד הבית הספר החליט לבטל אירוע פרובוקטיבי שהיה אמור להיערך היום בבית הספר. לאירוע שבוטל בסופו של דבר הוזמן סאלח דיאב, תושב מזרח ירושלים שהורשע בעבירות אלימות כלפי יהודי בשכונה ונידון לשמונה חודשי מאסר. הזמנתו עוררה סערה רבה. בנוסף במהלך האירוע היו אמורים התלמידים להציג מכתב התומך בסרבנות לגיוס לצה"ל. באירוע היו אמורים להשתתף גם ארגונים וגופים נוספים המזוהים עם השמאל, כמו "שוברים שתיקה", בנק"י (ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי) ארגון "מסרבות" ועוד.

כבר בשבוע שעבר הודיעו מאות תלמידים בגימנסיה "לא נתגייס לשרת דיקטטורה בישראל ובשטחים". היום הם היו אמורים "להשיק" מכתב סירוב להתגייס עליו חתומים מאות בני נוער.

עוד מבחזית החדשות

האירוע שלא תואם עם גורמים רשמיים, לא עבר בשתיקה. ממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, שלח מכתב לבית הספר ובו איים כי ישלול תקציבים מהמוסד. "יודגש כי אי שמירה על הדין וההנחיות, לרבות אלה המוזכרים לעיל, עשויה להביא לנקיטת צעדים שונים לרבות שלילת הכרה ותקצוב של מוסד החינוך ושלילת אישור העסקה".

בנוסף, הגימנסיה הרצליה הוא בית ספר בבעלות פרטית ומנוהל על ידי עמותה. שם החליטו במוצאי השבת שלא לקיים את האירוע מאחר וסרבנות היא לא דרכם. בהודעה שנשלחה להורים נכתב: "הורים יקרים, לצערנו הוועד המנהל לא אישר את הפעילות של התלמידים מחר. זאב שוקל כרגע את המשך דרכו כמנהל".

זאב דגני הוא אחד המנהלים הקולניים במערכת החינוך, ומעורר פרובוקציות מידי פעם. הוא הצהיר כי יקים ישיבה חילונית במחאה על העברות תקציבים לישיבות החרדיות שתלמידיהן לא מתגייסים ואף מחה נגד ממשלת נתניהו, והלימודים במוסד הושבתו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים