שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביקור מלכותי: מלך סעודיה הוזמן לביקור בטהרן
דובר משרד החוץ האיראני אמר כי "הנשיא ראיסי שלח הזמנה למלך הסעודי לבקר בטהרן, בתגובה להזמנה שקיבל מריאד" | המדינות קבעו לפתוח את השגרירויות עד ה-9 במאי
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

משרד החוץ האיראני הזמין היום (שני) באופן רשמי את סלמאן, מלך סעודיה, לביקור בטהרן. על פי הדיווח, דובר משרד החוץ, נאסר כנעני, אמר כי "הנשיא, אבראהים ראיסי, שלח את ההזמנה למלך הסעודי, בתגובה להזמנה שקיבל מריאד".

כנעני מסר לסוכנות הידיעות "תסנים", כי השגרירויות של שתי המדינות ייפתחו עד ה-9 במאי. לדבריו, "אנו מסתכלים על העובדות הקיימות בהליך חידוש היחסים. תהליך היישום של ההסכם בבייג'ינג מתקדם בקצב טוב, על פי הסכמות הצדדים. היחסים המדיניים בין שתי המדינות חזרו, אנחנו בדרך להפעיל את הנציגויות השונות, במיוחד כשעונת החאג' מתקרבת, ועל כן אנו שמים דגש על הפעלתן בפרק הזמן הקרוב".

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר החודש, נפגש שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, עם מקבילו האירני, חוסיין אמיר עבדולחיאן, בבייג'ינג, על מנת לדון בשלבים הבאים במסגרת חידוש היחסים.

כזכור, סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א דיווחה במרץ האחרון כי הושגה הסכמה עם סעודיה לגבי חידוש הקשרים הבילטרליים בין המדינות ופתיחתן מחדש של השגרירויות בחודשיים הקרובים.

סוכנות הידיעות "נור ניוז", המקושרת למועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, פרסמה תמונות בהן נראים עלי שמח'אני, מזכיר המועצה, עם פקיד סעודי ופקיד סיני שהטלוויזיה הממלכתית כינתה בשם וואנג יי. בטלוויזיה הממלכתית האיראנית נאמר כי "לאחר יישום ההחלטה, שרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו כדי להתכונן לחילופי השגרירים".

סוכנות הידיעות הסעודית מסרה אז, כי "שלוש המדינות מכריזות כי הושג הסכם בין ממלכת ערב הסעודית לרפובליקה האסלאמית של איראן, הכולל הסכם לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן ולפתוח מחדש את השגרירויות והנציגויות שלהן תוך תקופה שלא תעלה על חודשיים, וכן ההסכם כולל את אישורם של כיבוד ריבונות מדינות ואי-התערבות בענייני פנים של מדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים