שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביקורת קשה מבית: "איראן ממשיכה להעלות את המחיר, וארה"ב ממשיכה לשלם"
הסכם ארה"ב-איראן
על פי דיווח בוול סטריט ז'ורנל, איראן ממשיכה להעלות את המחיר עבור שחרור בני הערובה | ארה"ב מוכנה לתת שישה מיליארד דולר ולשחרר חמישה איראנים הכלואים בארה"ב
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: צילום: שאטקסטוק

מאמר מערכת נוקב בוול סטריט ז'ורנל, תחת הכותרת "איראן ממשיכה להעלות את המחיר עבור שחרור בני הערובה, וארה"ב ממשיכה לשלם" מותח ביקורת קשה על ההסכם המתהווה בין ארה"ב לאיראן, והמחיר הכבד אותו מוכנה וושינגטון לשלם עבור הסכם זה.

על פי הדיווח בעיתון, ממשל ביידן מוכן לתת לאיראן שישה מיליארד דולר בתמורה לחמישה אמריקאים שבויים, ובנוסף, לשחרר חמישה איראנים הכלואים בארה"ב.

עוד מבחזית החדשות

דוברת הבית הלבן, אדריאן ווטסון, הודיעה בסוף השבוע האחרון כי איראן העבירה חמישה אמריקאים למעצר בית מכלא אווין. "נמשיך לעקוב מקרוב ככל האפשר אחר מצבם. כמובן, לא ננוח עד שכולם יחזרו הביתה לארצות הברית".

כמובן שעבור משפחות השבויים שנעצרו שלא בצדק, זו בשורה גדולה, אך המחיר תמורתם יהיה גבוה במיוחד. אם הם ישוחררו, איראן תקבל גישה לשישה מיליארד דולר מנכסיה המוקפאים בחשבון בדרום קוריאה, שהם 1.2 מיליארד דולר לבן ערובה. בנוסף צפויים להשתחרר גם חמישה איראנים הכלואים בארה"ב.

העיתון מציין כי "איראן תשתמש במזומן באותו אופן שבו עשתה עם הכסף שקיבלה מהסכם הגרעין אצל ברק אובמה וג'ון קרי בשנת 2015 – כדי להפיץ מהומות במזרח התיכון ומעבר לו".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף בעיתון כי: "חלק ממנו יעבור למימון המיליציות השיעיות באיראן שתקפו והרגו אמריקאים. חלקם כנראה ילכו לבנות עוד מל"טים וטילים שאיראן מוסרת לרוסיה כדי להשתמש בהם נגד אוקראינה. הבית הלבן שיגר לאחרונה מטוסים נוספים ו-3 אלף אנשי נחתים ואנשי חיל הים למזרח התיכון כדי להרתיע מהאיראנים לתפוס ספינות מסחריות".

המאמר מציין כי: "מצבם של האמריקאים הכלואים הוא נורא, וההחלטה על מה לוותר בתמורה לשחרורם קשה לכל נשיא. סלחנו על חילופי שבויים. אבל לא לתת לאיראן כסף עבור בני ערובה למימון פעילותה המרושעת ועידוד שלה לקחת עוד שבויים אמריקאים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים