שיתוף
תגובות
כללי » ביקורת על הרפורמה בתחבורה: "מאחורי הרפורמה עומד מהלך פופוליסטי זול"
ארגון צרכני התחבורה הציבורית, תוקף את הרפורמה של שרת התחבורה ומאשים: "כשאין תחבורה ציבורית טובה זה מאלץ להחזיק רכב" | השרה תצטרך למצוא מקור תקציבי למימון
תחבורה ציבורית | צילום: משרד התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב הכריזה על רפורמה בתחבורה הציבורית שצפויה לכלול הורדת מחירים לתושבי הפריפריה, צעירים ואזרחים ותיקים. אלא שפחות מיממה לאחר פרסום הרפורמה הסתבר בוועדת הכנסת שאין לכך מקור תקציבי. בארגון 15 דקות – צרכני תחבורה ציבורית, שהיה אמור לתמוך ברפורמה, יוצאים בביקורת חריפה על התוכנית ומאשימים את רגב: "בכל המהלכים שהיא עשתה עד כה, היא רק לקחה מהתחבורה הציבורית".

עדן רונן, דוברת ארגון 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית, מתחה ביקורת על התנהלותה של שרת התחבורה ואמרה: "רגב כבר יצאה נגד נתיבי התחבורה הציבורית, ביטלה את האכיפה בנתיב רב התפוסה בכניסה לירושלים ובכביש החוף, וגם הביעה הסתייגות בקשר למטרו. אלו הם מהלכים שדווקא נועדו לפגוע בתחבורה הציבורית ולתעדף את הרכב הפרטי על פניה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרה רונן "השרה רגב הציגה את הרפורמה שלה ללא שום אישור תקציבי וללא שום תיאום עם האוצר. כבר הבוקר נאמר בוועדת הכלכלה שלא יהיה תקציב למהלך בשנה הקרובה. רגב פשוט הציגה הבטחות ריקות לציבור, חסרות כל ביסוס" לדברי רונן רגב עושה הכול כדי "לייצר כותרות".

במהלך הדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה אמר נציג האוצר: "ככל הידוע לנו, כרגע אין מקור תקציבי למשרד התחבורה לקדם את הרפורמה. ככול שאין, הממשלה תצטרך לעשות סדר עדיפויות בתקציב הקרוב". יו"ר הוועדה, דוד ביטן, שאל אם כך מתי הרפורמה תיכנס לתוקף, ובמשרד התחבורה השיבו כי היא תחל רק לאחר שיאושר תקציב.

"בגלל האוצר תחכו שנה?" תהה היו"ר "תמצאו את הכסף, ראיתי שבממשלה הקודמת אפשר היה לתת לרשויות כסף כל פעם שהיה משבר פוליטי, אז לפריפריה אי אפשר? מה הבעיה לתת פה איזה 100 מיליון שקל? קובע ישיבה בעוד שבועיים כדי לדעת מתי מתחילים את זה". עוד אמר ביטן לאוצר: "אם לא תאשרו את זה לא יהיה תקציב מדינה, לא נצביע". נציג האוצר השיב: "אנחנו לא מאשרים או לא מאשרים, משרד התחבורה צריך להעמיד תקציב".

עוד מבחזית החדשות

לדעת רונן "מאחורי הרפורמות עומד מהלך פופוליסטי זול, שבו רגב לכאורה אומרת: "הנה, אני בעד הנוסעים, אני מעודדת נסיעה בתחבורה ציבורית, אני מורידה מחירים. הנחה לתושבי הפריפריה זה אכן חשוב, אבל כשאין תחבורה ציבורית טובה, זה מאלץ להחזיק רכב. אין אלטרנטיבה אחרת".

דוברת "15 דקות" הסבירה שכדי לשפר את מצב התחבורה הציבורית בארץ, יש לבצע מהלכים "לא פופולריים", כגון לתת תמריצים למשתמשי התחבורה הציבורית ולגרום להם לוותר על הרכבים הפרטיים. לדבריה: "מירי רגב לא רוצה לעשות את זה, והיא גם לא בעד תחבורה ציבורית, היא אוהבת את הרכב הפרטי. בכל המהלכים שהיא עשתה עד כה, היא רק לקחה מהתחבורה הציבורית, במקום לתת, וזו הבעיה האמיתית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ברור שפופוליסטי כל ה שמירי עושה זה למנות מקורבים ולהרוס מגמתית החלטות קודמות כי לא היו שלה. תת רמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים