שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן לרפובליקנים בנאום מצב האומה: "לשקם את נשמת האומה"
בנאומו השנתי חזר נשיא ארה"ב 12 פעמים על הצורך "להשלים את העבודה" וביקש את שיתוף הפעולה של הרפובליקנים | לגבי הבלון הסיני : נדע להגן על עצמנו
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: archna nautiyal, שאטרסטוק

במהלך נאום מצב האומה השנתי הלילה, בפני שני בתי הקונגרס, חזר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12 פעמים הקריאה "להשלים את העבודה". זאת הייתה קריאה לרפובליקנים לשתף פעולה אך ייתכן וגם רמיזה על כוונותיו לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה.

ביידן התייצב בפני בתי הקונגרס כאשר מרבית הפופולריות שלו בקרב האמריקאים נמצאת בשפל, ואפילו הדמוקרטים, אנשי מפלגתו, לא מתלהבים מהאפשרות שינסה לרוץ שוב לבית הלבן.

עוד מבחזית החדשות

חלק מהנאום הוקדש לניסיון למצוא פרויקטים משותפים, שגם הרפובליקנים יוכלו לקדם יחד עם הדמוקרטים או לפחות לא לתקוע מקלות בגלגלים. לדבריו שתי המפלגות, יכולות לתמוך ביצירת מקומות עבודה החדשים ובמימון של 20 אלף פרויקטים בתחום התשתיות.

ביידן התייחס אל הרפובליקנים כשותפים לדרך ואמר: "אם עבדנו יחד בקונגרס האחרון, אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת גם בקונגרס החדש" עוד אמר "האומה שלחה לנו מסר ברור, מריבות לשם מריבות וכוח לשם כוח לא מביאים לשום מקום". הנשיא, שבמחצית השנייה של כהונתו יצטרך למצוא דרכים לשתף פעולה עם הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, הדגיש את רצונו "לשקם את נשמת האומה" ולחזק את מעמד הביניים. הנשיא העלה את האפשרות להטיל מס מינימלי על המיליארדרים ואמר "אף מיליארדר לא צריך לשלם מס בשיעור נמוך יותר מאשר מורה בבית ספר או כבאי", אמר ביידן וזכה למחיאות כפיים מהנוכחים משתי המפלגות.

עוד מבחזית החדשות

אולם כאשר הנשיא ביקר את הרפובליקנים על כוונתם לחתוך במימון המדיקייר, מצג האחדות נעלם כלא היה והמחוקקת מרג'ורי גרין צעקה לעברו "שקרן!". ביידן לא נשאר חייב וחילופי דברים התנהלו בין השניים. בכירים בבית הלבן אמרו לאחר הנאום כי חילופי הדברים רק היטיבו עם ביידן ש" מקבל אנרגיות מהקהל".

גם היחסים הבינלאומיים זכו להתייחסות בנאום ביידן. ממשל ביידן, נקט במדיניות קשה ביחס לסין ואף ביצע צעדים להרתעת בייג'ינג כמו תמיכה בהתחמשות יפן, הידוק הברית הביטחונית עם אוסטרליה, ביקור פלוסי בטיאוון והרחבת שיתוף הפעולה עם הפיליפינים. למרות זאת, אי יירוט הבלון הסיני שחדר לשטח האווירי של ארה"ב ושייט בחופשיות מעל אתרים אסטרטגיים, גרמו לביקורת נוקבת מצד הימין האמריקאי. ביידן לא התעלם מהפרשה, אך לא הרחיב בעניין אלא ציין "כפי שהבהרנו בשבוע שעבר, אם סין תאיים על ריבונותנו, נפעל להגן על המדינה. וכך עשינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים