שיתוף
תגובות
חדשות » ביידן דורש לסיים את הלחימה בעזה בתוך שבועיים |היערכות לקראת הפסגה בפאריז
מלחמה ארוכה משציפה
ישראל תוציא משלחת לפסגה בהשתתפות ראש ה-CIA, ובכירים מקטאר ומצרים כדי לרצות את ביידן | ארה"ב: מבצע ברפיח ימוטט את הסיכוי להפסקת המלחמה
ג'ו ביידן | צילום: By mccv, שאטרסטוק

ממשל ביידן לוחץ להשיג הפסקת אש בלחימה ברצועה לפני תחילת הרמדאן ב-10 במרץ, כשבכירים בארה"ב מאמינים ששחרור החטופים יהיה הדרך הסבירה היחידה לקרב את ההפוגה הראשונה מאז סוף נובמבר, שאולי גם תביא לסוף המלחמה. כך דווח הערב (רביעי) ב-CNN מפי מקורות הבקיאים בשיחות. דיפלומט המעורה במגעים הזהיר: "אם יהיה מבצע ברפיח, נוכל לשכוח מקיום עסקה".

בינתיים, ישנה הערכה שישראל תשלח בכל זאת נציגות לפסגת פריז, שתיערך בסוף השבוע הקרוב בהשתתפות ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. מוקדם יותר הזהירו גורמים בישראל כי אם חמאס ימשיך להציב מכשולים משמעותיים לעסקה ישראל לא תשלח משלחת לפסגה.

מקור הבקיא בשיחות אמר ל-CNN כי השבועיים הקרובים במשא ומתן, לפני תחילת הרמדאן, יהיו "מכריעים". וושינגטון חוששת שדחיפה צבאית אגרסיבית של ישראל במהלך הרמדאן רק תגביר את המתיחות ברחבי האזור. הבכירים האמריקנים, כך דווח, הזהירו במפורש את ישראל מפני דחיפה דרומה לרפיח, שאליה נמלטו כ-1.5 מיליון עזתים. הבטחת שלומם של אותם אזרחים, כך אמרו, "היא משימה בלתי אפשרית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים