שיתוף
תגובות
חדשות » ביידן בנאום מרגש בקבינט המלחמה: "אתם לא לבד, לא נעמוד מנגד, עם ישראל חי"
חרבות ברזל
נשיא ארה"ב הגיע לביקור היסטורי בישראל בזמן מלחמה| הוא השתתף בקבינט המלחמה ואמר: "ישראל תהיה בטוחה, יהודית ודמוקרטית לנצח"
הנשיא ביידן בביקורו בישראל | צילום: לע״מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המריא לפנות ערב (רביעי) מישראל, אחרי ביקור הזדהות של מספר שעות. עם המראתו חודש ירי הרקטות ונשמעו אזעקות בגוש דן.

בנאום מרגש שנשא במהלך הביקור חזר ביידן שוב ושוב על הצהרתו "אתם לא לבד". הוא הדגיש כי "בניגוד לשואה, לא נעמוד מנגד" וסיים באמירת "עם ישראל חי".

בנאומו בתל אביב שבמהלכו נשמעות אזעקות בעוטף עזה ודקות ספורות אחריו גם אזעקות בגבול הצפון, הוא הזכיר את הפיגוע במגדלי התאומים, שבעקבותיה פלשה ארה"ב לאפגניסטן ואמר: "אנחנו לפעמים עושים טעויות כשאנחנו כועסים ורוצים צדק". הוא הודיע כי יעביר סיוע חסר תקדים לישראל, ולצד זאת הדגיש כי "רוב הפלסטינים אינם תומכי חמאס" וכי יועברו 100 מיליון דולר "לעקורים בעזה ובגדה".

עוד מבחזית החדשות

"אני בא לישראל עם מסר אחד, אתם לא לבד. אתם לא לבד" פתח ביידן את נאומו "כל עוד ארה"ב כאן, אתם לא לבד. המתקפה השאירה פצע עמוק בלב האומה. יותר מ-1,300 ישראלים נרצחו, מתוכם גם אזרחים אמריקנים, מאות צעירים שהיו בפסטיבל מוזיקה נורו ונרצחו. עשרות חפים מפשע, הורים לילדים, נלקחו כבני ערובה. תינוקות נטבחו, משפחות שלמות נרצחו, נשים נאנסו, גופות נשרפו בחיים. הזוועות הללו מזכירות לנו את המעשים האיומים של דאעש"

"אי אפשר לתרץ דברים כאלה. הברוטליות שראינו הייתה פוצעת כל מקום בעולם, אבל כאן בישראל אפילו יותר מכך. חג יהודי קדוש הפך להיות חלק מהשואה של העם היהודי, הביא אל פני השטח זיכרונות איומים מרצח עם, מאנטישמיות נגד העם היהודי. העולם ניצב מנגד בשעתו, ראה וידע ולא עשה דבר. אנחנו לא נעמוד מנגד ולא נעשה כלום. לא היום, לא מחר, ולא לעולם.

"אלה שמחכים לשמוע מה קרה עם המשפחות לא לבד. אנחנו עובדים עם שותפים ברחבי האזור, מחפשים כל דרך להביא הביתה את אלה שנלקחו כבני ערובה בידי חמאס. אני לא יכול לדבר בפומבי על כל הדברים, אבל אני מבטיח לכם שכנשיא ארה"ב אין דבר בסדר עדיפות גבוה יותר מאשר להחזיר את כל בני הערובה, החטופים".

"אלה שמתאבלים, ההורים, האחים, החברים, אני יודע שיש חור שחור בלבכם. הכעס, העצב, השאלות. אתה מתבונן בכיסא ריק ומתמלא צמרמורת. כל אותם הדברים הקטנים של חיי היומיום שחסרים״.

"ראינו סיפורים נפלאים של גבורה, ישראלים שהיו ערבים זה לזה, שכנים שרצו להגן על שניהם בקיבוץ, פתחו את ביתם כדי להראות לניצולים, חיילים במילואים. אזרחים שרצו להציל אנשים, הרופאים שהיו במסיבה ודאגו לכל אלה שנפלו, לפני שהפכו לקורבנות בעצמם. מתנדבים שעזרו למשפחות עם קבורת יקיריהם לפי המסורת היהודית. אנשי מילואים שנטשו את משפחותיהם, אפילו תוך כדי ירח דבש. אנשים בחו"ל, שבאו בלי היסוס. וכל כך הרבה סיפורים נוספים".

"מדינת ישראל נוסדה על מנת להיות מקום בטוח ליהודי העולם כולו. אמרתי כבר מזמן, שאם ישראל לא הייתה קיימת היו צריכים להמציא אותה. אולי היום אתם לא מרגישים זאת, אבל ישראל היא עדיין המקום הבטוח ליהודים. אני מבטיח לכם שנעשה כל מה שביכולתנו כדי להבטיח שהעולם ידע זאת. לפני 75 שנים, 11 דקות לאחר שהמדינה נוסדה, הנשיא טרומן היה הראשון שהכיר במדינת ישראל. ניצבנו לצידכם גם אז ואנו ניצבים לצדכם גם היום.

"הממשל שלי היה קרוב מאוד להנהגה מיד כשהחלה המתקפה. אנחנו נבטיח שיהיה לכם כל מה שאתם צריכים בכדי להגן על האנשים שלכם ועל המדינה שלכם. במשך עשורים תמיד דיברנו על היתרון הצבאי של ישראל. בקונגרס האמריקני יש תמיכה בלתי מסויגת בהגנת ישראל. אנחנו נמשיך לצייד אתכם כדי שגם שמי ישראל יהיו בטוחים".

"העברנו נכסים צבאיים לאזור, כולל נושאת המטוסים פורד, כדי להתריע ולמנוע כל מתקפה נוספת נגד ישראל ולמנוע מהעימות הזה להתרחב. כולם יודעים שישראל חזקה מתמיד והמסר שלי לכל מדינה, לכל אויב שרוצה לתקוף את ישראל, זה בדיוק כפי שאמרתי לפני שבוע – Don't, Don't, Don't".

"מאז שקרו המתקפות, תיארנו אותן כאילו שזה אסון התאומים של ישראל. למדינה בסדר גודל של ישראל זה למעשה 15 פעם אסון התאומים. אולי המספרים שונים, אבל אני בטוח שהזוועות הללו נתנו את אותה תחושה איומה שהייתה בארה"ב באותו זמן – ההלם, הכאב, הכעס, כעס נוראי.

"אני מבין, והרבה מאוד אמריקנים מבינים, אי אפשר להתבונן במה שקורה כאן לאימהות, אבות, סבים, סבתות, ילדים, טף ולא לצרוח שצריך צדק. צדק חייב להיעשות. אבל אני מזהיר אתכם, למרות שאתם מרגישים את הכעס הזה, אל תתנו לו לנצח אתכם. אנחנו לפעמים עושים טעויות כשאנחנו כועסים ורוצים צדק. אני הנשיא הראשון שמבקר בישראל בזמן מלחמה ואני יודע שבזמן מלחמה ההחלטות אף פעם לא ברורות או קלות למנהיגים. צריך לחשוב על הדברים. צריך לשאול שאלות קשות מאוד. צריך לחשוב על המטרות בצורה אובייקטיבית ולחשוב איך להשיג את היעדים האלה".

"רוב הפלסטינים הם לא חמאס. חמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני. חמאס משתמש בחפים מפשע, משפחות בעזה, כמגן אנושי. גם העם הפלסטיני סובל מאוד. מאוד כעסתי כששמעתי מה קרה בבית החולים בעזה. בהתבסס על המידע שקיבלנו היום, מסתבר שמדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי. ארה"ב מגנה על חיים במהלך מלחמה, וגם האנשים בעזה צריכים אוכל, מים, תרופות, מקלט".

עוד מבחזית החדשות

"היום אני מבקש ליצור מצב שבו ניתן יהיה לסייע לחייהם של תושבי עזה, כמובן תחת פיקוח שהעזרה והסיוע הללו יגיעו לאזרחים ולא לחמאס. אנו עובדים גם עם ממשלת מצרים וגם עם האו"ם כדי לאפשר לאנשים לחצות את הגבול מהר ככל האפשר. אבל אני מבקש גם מישראל, מהקהילה הבינלאומית שהצלב האדום יוכל לבקר את החטופים. אני רוצה לומר שארה"ב תומכת היום ב-100 מיליון דולר כדי לסייע הן לעזה והן לגדה המערבית למטרות הומניטריות. הכסף הזה יסייע ליותר ממיליון עקורים פלסטינים, כולל אלה שבעזה".

"אתם מדינה יהודית, אבל אתם גם דמוקרטיה. כמו ארה"ב, אינכם חיים לפי הטרור. אתם חיים על פי חוקים וישנם גם חוקי מלחמה. הדבר הזה מבדיל אותנו מהטרוריסטים, משום שאנחנו מאמינים בכבוד האדם באשר הוא – ישראלי, פלסטיני, ערבי, יהודי, מוסלמי, נוצרי, כל אחד. אלה הערכים שהופכים אתכם למי שאתם. אם אנחנו מוותרים על זה, המחבלים מנצחים. ואנחנו לעולם לא ניתן להם לנצח".

"כאשר אנחנו ניצבים מול טרגדיה ואובדן, צריך לחזור להתחלה ולזכור מי אנחנו. כולנו בני אדם אשר נבראו בצלם אלוהים. אתם משרים תקווה ואור לכל כך הרבה אנשים בעולם. את זה המחבלים רוצים להרוס. את זה הם מתכוונים להרוס משום שהם חיים באפלה, אבל אתם לא, לא ישראל. אתם מדינת מצפון, בדיוק כמו אמריקה, ואינכם נמדדים רק על ידי הכוח. אנחנו נמדדים גם על ידי כוח הדוגמה ולמרות הקושי אנו חייבים להמשיך לרדוף שלום. למצוא דרך כדי לגרום שישראל והעם הפלסטיני יוכלו לחיות בביטחון, בשלווה ובשלום. אני קורא לזה "פתרון שתי המדינות". חייבים לחיות זה לצד זה כמו שכנים. התקפה הזו אפילו הגבירה אצלי את הנחישות לכך".

"אני רוצה להגיד לכם – המחבלים לא ינצחו, החירות תנצח. אני רוצה לחזור להתחלה, ישראל אתם לא לבד. ארה"ב איתכם. סיפרתי את הסיפור קודם ואספר אותו שוב, בפעם הראשונה שנפגשתי עם ראש ממשלת ישראל לפני 50 שנה, ישבתי עם גולדה מאיר במשרדה וישב שם עוד אדם שהפך להיות ראש הממשלה אחר כך. היא הראתה לי מפה ואמרה כמה המצב גרוע ולפתע הסתכלה אלי ואמרה לי "אולי תרצה להצטלם?". הבטתי בה, היא קמה מהשולחן והלכה איתי למסדרון, שם עמדו צלמים. אנחנו עמדנו כתף אל כתף ומבלי לומר דבר נוסף היא אמרה: מדוע אתה נראה מודאג כל כך סנאטור ביידן? אמרתי לה 'מדוע? כמובן שאני מודאג'. היא התבוננה בי ואמרה – אל תדאג סנאטור ביידן, לנו הישראלים יש נשק סודי – אין לנו מקום אחר ללכת אליו".

"ובכן, היום אני אומר לכל מדינת ישראל, גם לארה"ב אין מקום אחר ללכת אליו. אנחנו עומדים איתכם והולכים איתכם צעד צעד לקראת הימים הטובים שיבואו, והם יבואו. כפי שאומרים בעברית ואני לא אנסה כי אני ממש נורא בשפות, אני אומר את זה באנגלית – עם ישראל חי! עם ישראל חי! ישראל תהיה בטוחה, דמוקרטית ויהודית, היום, מחר ולנצח, ואלוהים יגן על אלה הנאבקים למען השלום. אלוהים יגן על מי שעדיין במצוקה. תודה רבה לכם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים