שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ביידן בירך את נתניהו: מצפה לעבודה משותפת
הנשיא האמריקאי אמר כי הוא ונתניהו "ידידים כבר עשרות שנים", וכי הוא מצפה לעבוד עמו על האתגרים במזרח התיכון | לדבריו: "נתנגד למדיניות שתפגע בערכים המשותפים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה״ב ג׳ו ביידן | צילום: חיים צח, לע"מ

לאחר השבעת הממשלה ה-37 של מדינת ישראל, פרסם הערב (חמישי) נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודעת ברכה לראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, והצהיר מיד "נתנגד למדיניות שמסכנת את פתרון שתי המדינות". 

בהודעתו כתב ביידן "כנסת ישראל אישרה היום את הקמת הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו. אני מצפה לעבוד עם נתניהו, ידידי זה עשרות שנים, כדי להתמודד יחד עם האתגרים וההזדמנויות הרבות שעומדות בפני ישראל והמזרח התיכון כולל האיומים מצד איראן". 

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף ביידן "ארה"ב פועלת לקידום המזרח התיכון שהולך ומתחבר, משגשג ובטוח, לטובת כל תושביו. מתחילת כהונת הממשל שלי עבדנו עם שותפינו כדי לקדם את החזון מלא התקווה הזה של אזור שנמצא בשלום, כולל בין ישראל לפלסטינים. אנו שואפים להמשיך בעבודה החשובה הזו עם ממשלת ישראל החדשה בהנהגת נתניהו". 

ביידן ציין כי "כפי שעשינו עד כה, ארה"ב תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת את הכדאיות שלו, או סותרת את האינטרסים והערכים המשותפים שלנו".

הודעת ביידן מגיעה על רקע המתיחות בין הממשל בארצות הברית לחברי הממשלה החדשה בישראל, לנוכח ההסכמים הקואליציוניים שבהם נקבע כי הממשלה תפתח את ההתיישבות, ותדאג להסדיר את המאחזים הלא חוקיים שקיבלו את הכינוי "ההתיישבות הצעירה". כמו כן, בממשל מסתייגים ממינוי איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי, עם סמכויות נרחבות במשטרה, ולמינוי של בצלאל סמוטריץ' לשר במשרד הביטחון עם סמכויות על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

כדי להרגיע את החששות, הצהיר נתניהו שוב ושוב כי על אף התפקידים שקיבלו שותפיו לממשלה, הוא יהיה זה שיתווה את המדיניות, והכל ייעשה בתיאום עמו. 

עוד מבחזית החדשות

מי שבירכו את ראש הממשלה הנכנס לא תנאים הם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וראש ממשלה הודו נרנדרה מודי. פוטין אמר כי הוא מברך את נתניהו על חזרתו לתפקיד ראש הממשלה, והוסיף כי הוא "מקווה לחזק את שיתוף הפעולה עם ישראל בכל התחומים". לדבריו, "אני מקווה שהממשלה החדשה תמשיך בקו של חיזוק היחסים ושיתוף הפעולה בין ישראל לרוסיה, לטובת שני העמים ולמען הבטחת שלום וביטחון במזרח התיכון". 

מודי כתב בעברית "ברכות לבביות לנתניהו לרגל הקמת הממשלה. אני מצפה לעבוד יחדיו ולחזק את השותפות האסטרטגית שלנו". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים