שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן בוורשה: רוסיה לעולם לא תנצח את אוקראינה
בנאום שנשא נשיא ארה"ב בוורשה, יום אחרי ביקורו המפתיע בקייב ובמלאת שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה הוא אמר: "מלחמה אינה הכרח. פוטין בחר במלחמה הזאת
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: lev radin, שאטרסטוק

יממה לאחר שביקר במפתיע את הנשיא זלנסקי בקייב, נשא הערב (שלישי) ג'ו ביידן נשיא ארה"ב, נאום בפולין, ובו אמר "אנחנו נמשיך לתמוך בריבונות ובדמוקרטיה כפי שעשינו". "לפני שנה העולם נערך לנפילתה של קייב. אני יכול לדווח – קייב עומדת איתנה, קייב עומדת גאה וזקופה וחשוב מכל, חופשיה", הצהיר ביידן.

בנאומו התייחס ביידן עשר פעמים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר: "כשהנשיא פוטין הורה לטנקים שלו להיכנס לאוקראינה הוא חשב שאנחנו נעבור על זה בשתיקה. הוא טעה. פוטין חשב שרודנים כמותו הם קשוחים, ומנהיגים של דמוקרטיות הם חלשים, ואז נתקל ב"כוח רצון מברזל" של אמריקה ושל מדינות ברחבי העולם שסירבו להשלים עם עולם שנשלט על ידי פחד".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ביידן כי רוסיה "לעולם" לא תנצח את אוקראינה. "התאווה הפחדנית של פוטין לכוח ולאדמה תיכשל, ואהבתם של האוקראינים לארצם תנצח". לדעת ביידן העולם חייב להתנגד לרודנים "הם מבינים רק מילה אחת: "לא, לא, לא".

ביידן נשא את נאומו מחוץ לטירה המלכותית בוורשה, לעיני קהל רב. יצוין כי ביידן נאם באותו מקום גם בשנה שעברה, כחודש אחרי פרוץ המלחמה באירופה. לפניו נאם הערב אנדז'יי דודה, נשיא פולין. בנאומו קרא דודה למדינות המערב לעמוד לצד קייב ולתמוך בה "אני קורא לכל המדינות באירופה ולחברות נאט"ו להפגין סולידריות ולספק לאוקראינה סיוע צבאי, כדי שיהיה להם עם מה להילחם, ולא לפחד לספק לה את התמיכה הזאת".

מוקדם יותר בנאום "מצב האומה" השנתי שלו, טען פוטין פעם נוספת כי מדינות המערב והממשלה הפרו מערבית בקייב אשמות בפרוץ המלחמה, שאותה הוא התעקש לכנות "מבצע צבאי מיוחד". פוטין דיבר בפני כינוס של שני בתי הפרלמנט במוסקבה שאליו הוזמנו מפקדי הצבא ובכירים נוספים. הנאום שנמשך קרוב לשעתיים הציג את רוסיה כ"קורבן" שנדחף לעבר המלחמה.

בנוסף, פוטין הכריז על השעיית אמנת פיקוח נשק גרעיני בין רוסיה לארה"ב, שעדיין נמצאת בתוקף. הוא הדגיש כי רוסיה לא מבטלת עדיין את ההסכם באופן סופי. ההסכם, שנחתם ב-2010, הוארך עם כניסת ביידן לתפקיד בחמש שנים, ואמור להיות בתוקף עד 2026. הוא מגביל את מספר ראשי הקרב הגרעיניים המבצעיים של ארה"ב ורוסיה ל-1,550 כל אחת.

נשיא ארה"ב לא התייחס הערב להחלטה הרוסית להשעות את אמנת הגרעין, אך הזכיר את הטענה של פוטין כי ארצות המערב רוצות לתקוף את רוסיה ולשלוט בה. "הערב אני פונה שוב לאזרחי רוסיה", אמר ביידן. "ארה"ב ומדינות אירופה לא רוצות לשלוט ברוסיה או להרוס אותה. המערב לא זומם לתקוף את רוסיה כפי שפוטין אמר היום. מלחמה אינה הכרח. מדובר בטרגדיה. פוטין בחר במלחמה הזאת".

ביקורו של ביידן בקייב אתמול זכה לשבחים במערב, בשל הסיכון הביטחוני שהיה כרוך בהגעתו של הנשיא האמריקני לאזור מלחמה. נשיא פולין דודה, שנפגש עם ביידן בוורשה, אמר לקראת נאומו של הנשיא האמריקאי שהגעתו של ביידן לקייב "הראתה שהעולם החופשי לא מפחד מאף אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. רוסיה התחילה להפנים שבמלחמה קובנציולנית הוא לא ינצח ולכן על בטוח הוא יטיל גרעין על ערי אוקראינה וכל מי שחס לנפשו חייב להימלט על נפשו עד שיעבור זעם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים