שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ביוזמת האמירויות: מועצת הביטחון של האו"ם תקיים דיון חירום על ביקור בן גביר בהר הבית
הדיון באו"ם יתקיים היום בשעה 22:00 (שעון ישראל), למרות ניסיון כושל מצד ירושלים לדחות אותו, ולבקשת הרשות הפלסטינית וירדן יחד עם תמיכת סין ואיחוד האמירויות
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית | צילום: המשרד לביטחון לאומי

לאחר הגינויים החריפים ברחבי העולם, בעיקר מהעולם הערבי, מועצת הביטחון של האו"ם החליטה לערוך דיון חירום בנוגע להפרת הסטטוס קוו בהר הבית. זאת, בעקבות ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית. המועצה צפויה להתכנס היום (חמישי) בשעה 22:00 (שעון ישראל), לבקשת הרשות הפלסטינית וירדן, ויחד עם התמיכה של סין ואיחוד האמירויות, החברות במועצה. זאת על רקע הביקור המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה שבנתיים נדחה למועד לא ידוע. בדיון צפויים לנאום שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן והנציג הפלסטיני באו"ם ריאד מנצור.

עוד מבחזית החדשות

בישראל ניסו עד לרגע האחרון למנוע את קיום הדיון במועצה, ופעלו בתיאום עם ארה"ב מול יפן, הנשיאה התורנית, כדי לנסות ולהביא לדחייתו. עם זאת הניסיון נכשל ובסופו של דבר הדיון יתקיים כמתוכנן. בישראל ממתינים לראות האם ארה"ב תצטרף להודעה המסכמת של המועצה, שצפויה לבקר את ישראל על התקרית המדינית. החשש המרכזי הוא מהודעת גינוי שתתקבל, היות והחלטה נגד ישראל לא צפויה להתקבל, מכיוון שלא תהיה הסכמה בין 15 המדינות החברות במועצה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה נתניהו טענו, כי הביקור של השר לביטחון לאומי בהר הבית "לא מהווה הפרה של הסטטוס-קוו". משרד החוץ הוציא הודעה לנציגויות השונות לפעול מול המדינות כדי למנוע את הדיון או לחילופין למנוע כל תוצר ממנו.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר לקראת הדיון במועצה היום, "הדיון מגוחך ומיותר ונקבע רק בגלל שהאו"ם הוא גוף מעוות ומוטה שישראל מופלית בו לרעה. אני עצמי ביקרתי בהר הבית כשר לביטחון פנים, ואני אבהיר שוב מחר בדיון, שביקורי יהודים בהר הבית אינם הפרה של הסטטוס קוו וכל מי שאומר אחרת מטעה וגורם לערעור הבטחון והיציבות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים