שיתוף
תגובות
חדשות » בחייהם ובמותם לא נפרדו: רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל בנו של הגרי"ג הסתלק לבית עולמו
הגאון רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל בנו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל והבן הקרוב ביותר לאביו שחלה במחלה נדירה בשנים האחרונות הלך לעולמו
נרות נשמה | צילום: New Africa, שאטרסטוק

ברוך דיין האמת. אמש הסתלק לבית עולמו לאחר שנות ייסורים, הגאון רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל ראש ישיבת "אהבת אהרן" , בנו חביבו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל. בן 68 היה בפטירתו לאחר שחלה במחלה נדירה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לפני שנתיים וחצי חלה רבי בצלאל זצ"ל ונפל למשכב, הרופאים לא נתנו לו סיכוי ליותר ממספר חודשים, בשל כך, הוסיפו לו את השם "נח" כסגולה לרפואה ורבים התפללו לרפואת רבי נח בצלאל בן הניה רחל, אך למגינת לב, הלילה ליל א' דחול המועד הוא נפטר בביתו בבני ברק כשסביב מיטתו נמצאים בני משפחתו. רבי בצלאל זצ"ל נפטר מספר חודשים לאחר הסתלקות אביו מרן ראש הישיבה זצ"ל, שרבי בצלאל היה יד ימינו ובנו חביבו בכל השנים.

עוד מבחזית החדשות

הגאון רבי בצלאל זצ"ל נולד בבני ברק בו' סיון תשט"ו לאביו מרן ראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל גרשון זצ"ל ולאימו מרת הניה רחל ע"ה, בתו של הגאון רבי יהושע זליג דיסקין זצ"ל, רבה של פוריסלאב ומחשובי רבני רוסיה, ולאחר מכן רבה של פרדס חנה. בבית הגדול התחנך הילד לתורה וכבר כילד קטן ניכרה בו גדלות מיוחדת.

כבחור וכנער התחנך בישיבת פוניבז' שם עלה ונתעלה במעלות התורה והיראה. היה ידוע כמתייגע בעומקה של הלכה וכל ימיו נודע בגודל יראתו וחכמתו, ובעבודת המידות המופלאה שבה ניחן.

עם הגיעו לפרקו, נישא לרעייתו שתחי' בתו של רבי בנימין גוטרמן זצ"ל במני ברק, ויחד הקימו בית לתפארת, כשהוא מתמסר לחנך את בניו ובנותיו על אדני התורה המסורה, כפי שינק מבית אביו הגדול כל ימיו.

ברבות השנים הקים את ישיבת "אהבת אהרן" בבני ברק, ישיבה המיועדת לתלמידים מבתים שאינם שומרי תורה ומצוות, שם קירב אותם לאביהם שבשמים. בכל השנים הרביץ תורה ויראה וקירב את הבחורים והפך אותם לבני תורה, רבי בצלאל היה להם כאבא, היה עושה שמחות לבחורים בביתו וליווה אותם במסירות עצומה.

עוד מבחזית החדשות

הגאון רבי בצלאל זצ"ל היה הבן הקרוב ביותר לאביו שחיבבו במיוחד ואף היה לומד עמו בכל בוקר, רבי בצלאל היה המוציא והמביא, וגם בנושא הרפואי אביו סמך עליו תמיד. כמו כן היה קרוב ביותר לראש הישיבה יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי אליו היה מגיע כדי להתייעץ בענייני ישיבתו. במשך שנים רבות למד המנוח בחברותא עם ראש הישיבה הגרב"ד, כאשר עוד מימי בחרותו דבר בו ובתורתו. בימי מחלתו הגיע הגרב"ד לבקרו בביתו ועוד ביום הכיפורים האחרון ערך לו ראש הישיבה 'מי שברך' מיוחד בהיכל הישיבה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. לפני כשנה זכה לחתן את בתו האחרונה. 

מסע הלוויה יצא היום בצהריים (ראשון) מישיבת "אהבת אהרן" ברחוב בן יעקב בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מסע הלוויה יתקיים בצהריים (ראשון, א' דחול המועד סוכות) בשעה 13:00 מישיבת 'אהבת אהרן' ברחוב בן יעקב בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים