שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בושה: רקטור אוניברסיטת חיפה "תומכי נתניהו והחרדים הם לא האחים שלי"
רוצים חרדים באקדמיה?
פרופ' גור אלרואי, שהפסיק בשבוע שעבר את ההתנדבות למילואים בעקבות ביטול עילת הסבירות, אמר לניו יורק טיימס כי "הישראלים שתומכים בנתניהו לא חלק מהחברה שלו"
תעודת המילואים של פרופ' אלרואי | צילום: פרטי

רקטור אוניברסיטת חיפה, פרופסור גור אלרואי, אמר אתמול (שבת) לניו יורק טיימס בהתייחסו לרפורמה המשפטית, כי "הישראלים שתומכים בנתניהו, המשיחיים והחרדים, הם לא חלק מהחברה שלי. הם כבר לא האחים שלי". לדברי פרופ' אלרואי, "הסולידריות בישראל כבר לא קיימת יותר".

אלרואי בן ה-55, שהודיע בשבוע שעבר על הפסקת ההתנדבות לשירות מילואים לאחר 32 שנה, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי רוב הישראלים הסכימו בעבר על "הסיפור הגדול של מה זה אומר להיות בנקודה המאוד הקטנה הזו במזרח התיכון".

עוד מבחזית החדשות

רקטור אוניברסיטת חיפה הוא ההיסטוריון של היישוב היהודי בארץ ישראל, ועד לפני כשבוע רב סרן במילואים. בשנים האחרונות הוא איתר במסגרת שירות מילואים ביחידה לאיתור נעדרים (אית"ן) את מקום קבורתם של שישה מנעדרי תש"ח.

בעקבות העברת חוק ביטול עילת הסבירות אמר אלרואי כי: "יותר מכל, הפעילות של היחידה לאיתור נעדרים, שבה לא הפסקנו לחפש מה עלה בגורל הנעדרים, גם עשרות שנים לאחר מותם וכל זאת כדי להביאם לקבר ישראל, הייתה עבורי הדוגמא והמופת לאחדות הגורל של העם בישראל ולחוזה בין האזרחים והמדינה".

"חוזה זה נשבר כעת בידי ממשלת ישראל, שמובילה חקיקה חד צדדית שפוגעת ביסודות המשטר הדמוקרטי בישראל. כמו רבים אחרים מחברי ואחי מתנדבי המילואים, אינני יכול עוד להמשיך ולשרת ממשלה שהופכת את ישראל למדינה שאינה דמוקרטית".

הצטרפו ועקבו אחר

12 תגובות

  1. בציבור היהודי בבחירות היה 64 מול 46, אני מאמין שהשמאל ציוני אכן אחים.(תמיד יש בעיות במשפחה אבל כולנו אחים)
    מה הקשר בין סבירות בבית המשפט לשירות מילואים?
    כשהייתי בסדיר הינו בציר פילדלפי בין מצרים לעזה והיו 2 פעמים ששלחו אותנו לפנות חסימת צירים.
    חייל 1 סירב הוא קיבל 30 ימים מחבוש + הורדת דרגה + סילוק מגולני.
    האם משהו רצה לעשות את זה? (אני לא חושב)
    האם בגלל זה החלטנו לא לשרת בצבא?
    אם משהו שם תנאי לשירות שלו הוא שכיר חרב, אני לא שכיר חרב ולא שם תנאים.
    אין קשר בין רפואה לצמצום עילת הסבירות או צבא לעילת הסבירות, תמיד יהיו בודדים.
    השמאל הקיצוני אולי מגיע ל-4 מנדטים זה לא מה שימוטט את המדינה, ומי שמניח תנאים לשירות שלו עדיף לא להסתמך עליו

  2. לכל המתעניינים שרוצים את נתניהו, גפני הסרבן, בן גביר וסמוטריץ' המשתמטים. אתם שרוצים שישמרו עליכם ויפרנסו אתכם חציתם את הקו האדום. הציבור התורם לא רוצה לשאת עוד בנטל. זה הזמן להפרד. מכל הלב: שאלוקים ישמור עליכם ויפרנס אתכם. אנחנו לא רוצים ולהמשיך ….

    1. אל תעוף על עצמך אתה לא שומר ולא מפרנס יש לנו אבא גדול בשמיים ועליו בלבד אנחנו נשענים ואם כבר מי ששומר עלינו הם לומדי התורה ואם אתה רוצה להיפרד בכבוד הגלובוס פרוס לפנייך רק תבחר אנחנו פה כדי להישאר ולאכלס את הארץ הזאת בעוד הרבה כמונו…
      לנו יש הבטחה אלוקית על הארץ הזאת לך מה יש? ”לך אתן את הארץ הזאת”

  3. גאים להיות משיחיים ומחכים לו בכל יום שיבוא חבל עלייך שתזכה רק לראות את זה ולא להיות חלק מהגאולה השלמה במהרה בימנו אמן

  4. שילך ויעזוב את הארץ נסתדר בלעדיו, הוא דוגמה לאלה שחושבים שהם אדוני הארץ . אתם האויבים של הדמוקרטיה התגובה שלך מעידה על הפחד שלכם מאיבוד האחיזה במקור הכוח.

  5. לא פלא שכך מדברים ומתנהגים מי שכביכול מובילים את מוסדות השכלה גבוהה.זה השוני ביננו .אתם מתעסקים אם השכלה גבוהה והבן אדם שבכם מתנהג הכי נמוך.לעומת לומדי התורה שכביכול לא נושאים תארים כמו רקטור .כאמור רקטום.אבל האדם שבתוכם מתנהג באצילות וברמה גבוהה.
    בושה בושה.אבל יותר מן הבושה. פשוט בורות מזעזעת וטיפשות.

    1. יש לו ולשכמותו פחד שהולך ומתממש מאובדן מקור הכוח בכלכלה , בצבא , בתקשורת , ועוד גופים בעלי משקל שקובעים את ניהול החיים במדינה .

  6. נכון הוא צודק! מי שערבי הוא לא אח, רק בן דוד. פעם ראשונה שערבי לא משקר….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים