שיתוף
תגובות
חדשות » בועז ביסמוט בהצעת חוק: איסור מכירת סיגריות אלקטרוניות לנוער
ח"כ בועז ביסמוט מקדם את החוק, לאחר מות הנער מידן קלר לפני כשלושה שבועות ואשפוזו של נער נוסף בשבוע שעבר
סיגריות אלקטרוניות בקרב קטינים | צילום: שאטרסטוק

ח"כ בועז ביסמוט, יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בשימוש בסמים ובאלכוהול, הגיש הצעת חוק חדשה ועל פיה תיאסר מכירת סיגריות אלקטרוניות ומוצרי עישון בטעמים ובריחות שונים כמו פירות, שוקולד, מנטה, מסטיק ועוד.

באגודה למלחמה בסרטן אמרו בתגובה: "אנו מברכים על הצעת החוק החשובה ומקווים שכל חברי הכנסת ישכילו לסייע לה לעבור במהרה. הווייפ בעל הריחות והטעמים המתוקים, המהווים אמצעי שיווק ייחודי לנוער וצעירים, מערפל את העובדה שמדובר במוצר מסוכן, שגורם לתלות פיזית ונפשית. במקרים רבים, הילדים, בני הנוער וגם ההורים לא מבינים שמדובר בסיגריה אלקטרונית שגורמת לנזקים משמעותיים".

עוד מבחזית החדשות

עוד ציינו באגודה כי "בין התופעות והתסמינים, שיעול, בחילה, הקאות, פגיעה במערכת הנשימה והריאות הנקראת מחלת המאיידים (EVALI), סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, אימפוטנציה, נזקים בהתפתחות המוח אצל בני נוער וצעירים, המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה, חוסר יציבות רגשית, דיכאון וחרדה. בנוסף, מחקרים חדשים כבר מצאו שינויים גנטיים הקשורים לגידולים סרטניים בחלל הפה, באזור הריאות ובשלפוחית השתן בקרב המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות".

משרד הבריאות הודיע כי הוא בוחן את מקרה המוות של מידן קלר בן ה־16, ואת סיבת אשפוזו של נער נוסף, שעישן גם הוא סיגריה אלקטרונית. כמו כן, נמסר כי המשרד פועל לחשיפת מרכיבי הסיגריות האלקטרוניות שבהן השתמשו שני הנערים.

כזכור, לפני שלושה שבועות נפטר קלר בבית החולים שניידר בפתח תקווה, לאחר שניתק את עצמו ממכשיר האקמו. הוא אושפז במצב של קריסת ריאות כתוצאה מעישון סיגריות אלקטרוניות. בשבוע שעבר אושפז נער בן 16 מרחובות במצב בינוני בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, לאחר שנגרם נזק לריאותיו, ככל הנראה כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית.

ביום חמישי האחרון התכנס הצוות הלאומי שהקים משרד הבריאות, למיגור תופעת הסיגריות האלקטרוניות, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. הצוות אמור לגבש את המלצותיו בשבועות הקרובים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים