שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בד"ה: הלך לעולמו זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל
הרב חיים דרוקמן זצ"ל, ראש ישיבות בני עקיבא ומנהיג הציונות הדתית, הסתלק לגנזי מרומים, בגיל 90 | מסע הלוויתו ייצא מחר ממרכז שפירא לבית העלמין משואות יצחק
הרב חיים דרוקמן זצ"ל | צילום: ישיבת חומש

הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית, הלך הערב (ראשון) לעולמו והוא בן 90. הלווייתו של הרב תצא מחר בשעה 12:00 בצהריים ממקום מגוריו במרכז שפירא ותסתיים בבית העלמין משואות יצחק, שם ייטמן.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ספד לרב דרוקמן "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום. לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד. כמי שחווה על בשרו בילדותו את אימי השואה, הרב דרוקמן התמסר עם עלייתו ארצה לבניין האומה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר נתניהו "מצפן דרכו היה השליחות לטובת כלל ישראל. חינוך הנוער, הדאגה להתיישבות, ההתגייסות למשימות חברתיות, הצמחת עולם התורה הציוני דתי והכוונת צעירים לשירות משמעותי בצה"ל עמדו בראש מעייניו, פעילותו הענפה כחבר כנסת שיקפה את היותו לא רק נציג של המגזר אותו ייצג, אלא שליח נאמן של הציבור הרחב בחברה הישראלית. ממשק מרכזי בין הרב לביני היה בתחום הגיור".

הרב הראשי לישראל דוד לאו ספד "יחד עם כל בית ישראל אני כואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, האדם הגדול, אשר במשך 90 שנות חיים, לימד, חינך וקירב יהודים לאמונה בבורא. ומתוך אהבת התורה הגדולה אהב את כל אדם מישראל, כל רגב מאדמת ישראל, וכל אות בתורת ישראל, ובשלוש השלמויות הללו חינך והעמיד דורות אשר ימשיכו ללמוד, וימשיכו לראות את האור הגדול, מאיר לנגד עיניהם. חבל על דאבדין ולאו משתכחין".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד "מבכה את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. הרב דרוקמן היה שליח ציבור ומנהיג רוחני שהוביל בחזון ובמעשה כמה ממפעלי התורה, הציונות והתחייה החשובים ביותר של דורנו. תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל עמדו לנגד עיניו יום-יום שעה-שעה, והוא הקדיש את חייו במסירות נפש למען מדינת ישראל והעם היהודי. עמדתי עמו בקשר חם וקרוב לאורך השנים ותמיד שאבתי ממנו תובנות חשובות ומשכילות וזאת אמרתי לו, למשפחתו ולמוקיריו לא פעם. תנחומי למשפחתו, אוהביו ותלמידיו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ כתב "זכיתי להיות מתלמידיו בישיבת אור עציון כנער. הרב היה אדם מאמין, מסור למדינת ישראל ולרעיון הציוני. לימים הייתה לי הזכות לסייע בשמירה על פעולתה של הפנימייה הצבאית באור עציון בעידודו של הרב, ותמיד מצאתי אצלו אוזן קשבת. נפגשתי איתו בחודשים האחרונים, וזכיתי לראותו חד מחשבה ונחוש כמו תמיד בלהט אמונתו. הרב דרוקמן היה ניצול שואה, שהתקומה הייתה חלק בלתי נפרד ממעשיו וממורשתו. בנתיב התקומה הזה, ימשיכו ויצעדו בעקבותיו עוד רבים ובכך יהיה חותמו. תנחומיי למשפחתו, יהי זכרו ברוך".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר נפרד במילים "כואב ודואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל זקן רבני הציונות הדתית, מגדולי רבני דורנו. הרב היה מנהיג גדול בתורה, העמיד תלמידים רבים, חינך דורות שלמים, היה לוחם ענק למען שלימותה ואחדותה של ארץ ישראל והאיר את העולם בתורתו ובגמילות חסד עצומה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ספד לרב ואמר "יתומים היינו ואין אב. נפלה עטרת ראשנו, אוי לנו כי הושברנו. זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל עלה בסערה השמימה ואנחנו אנה אנו באים. בשנים האחרונות זכיתי לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצדקתו ומהנהגתו. הרב דרוקמן זצ"ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו ".

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, ספד "יחד עם כל בית ישראל אני מבכה את פטירתו של מורנו ורבנו, זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל. הרב, שהיה מגדולי הדור בתורה ובחוכמה, מתלמידי הרב צבי יהודה הכהן קוק, הנהיג במשך שנים רבות בחכמתו המיוחדת, רבבות של תלמידים, ישיבות אולפנות תנועות נוער וישיבות הסדר וגבוהות. זכיתי באופן אישי להתייעץ איתו רבות על הנהגת העיר וחיזוק החינוך והיהדות בעיר הקודש ירושלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים