שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בד"ה: הלך לעולמו הרב גרילק עורך עיתון "משפחה"
הרב משה גרילק ז"ל, עורך עיתון "משפחה", מראשי תנועת התשובה, ומי שהיה עורך העיתון "יתד נאמן" בשנות הקמתו הלך לעולמו בגיל 87
הרב משה גרילק ז"ל | צילום: הידברות

אמש הלך לעולמו הסופר הוותיק והעורך הראשי של עיתון "משפחה" הרב משה חיים גרילק ז"ל, והוא בן 87 בפטירתו. גרילק נולד באנטוורפן בלגיה, לאביו ר' אליהו ז"ל ממשפחה חסידית יוצאת פולין. במעמד הברית נקרא "משה חיים" על שם הרמח"ל שאמש חל יום היארצייט שלו. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה נמלטה משפחתו לצרפת שם חיו תחת שלטון וישי במסווה של גויים. בהיותו בן 6 הבריח את הגבול לשווייץ לבד עם שלושה ילדים נוספים, קטנים ממנו, ושם גדל אצל הורים מאמצים עד לסוף המלחמה.

הרב גרילק שירת בצה"ל במסגרת הסדר שלב ב', ולאחר מכן בשירות מילואים בחיל האוויר, לחם במלחמת יום הכיפורים, ולאחריה היה בין ראשוני המרצים הידועים שהובילו את תנועת התשובה בארץ. במסגרת זו, היה ממקימי ארגון "ערכים" ונחשב עד היום למרצה מבוקש בנושאי יהדות.

עוד מבחזית החדשות

את דרכו בעיתונות החל בכתיבה ב"מעריב" יחד עם שמואל חסידה, מדור דו-שבועי בנושא יהדות בשם "דע את יהדותך". בנוסף, כתב טור על פרשת השבוע בשם "פרשה ופשרה". טורים אלו נערכו מאוחר יותר כספרים "דע את יהדותך", "סיני מאז ולתמיד", "פרשה ופשרה" ו"פרשה ולקחה".

בחודש תמוז תשמ"ה נמנה עם מקימי ומייסדי העיתון הליטאי "יתד נאמן", ו כיהן כעורכו הראשי של העיתון במשך למעלה משלוש שנים. בנוסף ערך מוסף תורני בשם "קולמוס" ואת כתב העת "ניצוצות" למחשבה יהודית. מאז שנות ה-90 כיהן כעורכו הראשי של שבועון "משפחה" שם פרסם טור עד ימיו האחרונים. בנוסף, פרסם מספר ספרי מתח, תחת שם העט ח. אליאב‏, אשר הפכו לרבי מכר ותורגמו למספר שפות.

פטירתו הכתה בהלם את עולם התקשורת החרדי ואת מערכת עיתון "משפחה" שרק עתה נפרדה מחבר המערכת העיתונאי הוותיק הרב יצחק נחשוני ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים