שיתוף
תגובות
חדשות » בג״ץ דן בערעור של שיקלי: נדחתה העתירה נגד סילמן
בחירות 2022
העליון דן בעניינם של עמיחי שיקלי וח״כ עידית סילמן ששוריינו לרשימת הליכוד לכנסת ה-25 | נציג הליכוד אמר כי נתניהו ושיקלי מתנצלים על השתלחותם במערכת המשפט
עמיחי שיקלי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהרכב מורחב של 9 שופטים דן הערב (חמשי) בית המשפט העליון, בעתירתו של ח"כ שיקלי נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לפסול את מועמדותו לרשימת הכנסת ה-25.

במהלך הדיון, ביקשה חה"כ שיקלי לטעון את טענותיו בפני השופטים. בדבריו טען שקלי כי: "אני עומד מאחורי הדברים שנאמרו בפתח הדיון. אני מצר על הדברים שנאמרו לגופו של אדם. אני כופר מכל וכל. דבקתי בעמדת הסיעה, הייתי נאמן לבוחר. בנוסף ציין שיקלי כי "היה לי ברור שיש פה פשרה, הסתמכתי באופן מוחלט על פסיקת המחוזי, אחרת הייתי רץ עצמאית".

בתגובה אמר נציג מחלקת בג"צים, יונתן ציון מוזס כי "שיקלי והליכוד סברו שיש ליו"ר סמכות, ורק לאחר ההחלטה אמרו שאין כזו". הנשיאה חיות הגיבה לדברים ואמרה ש "סמכויות ההאצלה היא ליו"ר ולסגניו".

במהלך הדיום פנה השופט סולברג ושאל את למוזס "יועמ"ש הכנסת, ועדת כנסת, סיעת ימינה שממנה פרש שיקלי – כל אלה העניקו לו הסתמכות שהערעור שלו במחוזי מאפשר לו להתפטר לאחר שהוא משך את הערעור. האם זה לא מספיק?". גם השופט גרוסקופף הביע את תמיהתו "גם סיעת ימינה השתהתה ולא היה דחוף לה להכריז עליו כפורש. האם זה לא הגיוני גם לשיקלי להשתהות?"

בתשובה ענה מוזס לסולברג "הסוגיה שעמדה במוקד, כפי שציינה הנשיאה חיות, היא רק סוגיית עצם הפרישה. גם אם נמשיך הלאה, סיעת ימינה במעמד הדיון התנגדה לכך"?

לפני הדיון, התנצל נציג הליכוד בשמם של שיקלי ויו"ר האופוזיציה נתניהו על כך ש"התנסחו בלהיטות יתר". נשיאת העליון חיות הגיבה על כך ש"לא מדובר בטיעון משפטי. אך ההתנצלות במקומה".  היא ביקשה גם משיקלי להתנצל אך הוא סירב. כאמור בסוף, הדיון, יוחלט האם יוכל שיקלי להתמודד כחלק מהרשימה לכנסת. 

בנוסף, התקיים דיון גם בעניינה של חה"כ סילמן. במהלך הדיון משכה מרצה את העתירה, ב במהלך בלתי צפוי. הצעד נעשה בעקבות הצעתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שאמרה בדיון ש"אין בה טעם". המשמעות היא שסילמן תוכל להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. לעומת זאת התנועה לאיכות השלטון סירבה למשוך את עתירתה 

לדברי הנשיאה חיות "חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד נשאל אם סילמן ושיקלי ישוריינו ברשימה, והשיב ש"הסכמים צריך לכבד" מכך נובע שיש הסכם". 

לעומת זאת עו"ד מיכאל ראבילו, המייצג את סילמן ושיקלי, טען בתוקף כי לא מדובר בשוחד פוליטי "זו תופעה חמורה ואין לתת לזה יד, ההכחשה שלנו היא חד משמעית".

גם השופטת דפנה ברק-ארז שאלה את נציג מפלגת מרצ שהגישה את בקשת הפסילה "השאלה היא אם הטיעון של אדוני לא גורר אותנו לפוליטיקה?". 

יש לציין כי על פי החלטת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התיקים נידונים בפני הרכב מורחב שכולל את המשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן, השופט נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, ענת ברון, דוד מינץ, יוסף אלרון, יעל וילנר ועופר גרוסקופף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים