שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"ץ: ראש הממשלה לא ביזה את בית המשפט
בית המשפט העליון אימץ את עמדת היועצת המשפטית לממשלה ודחה את הבקשה לביזיון בית המשפט בעניין הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

בית המשפט העליון אימץ את עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ודחה היום (שני) את הבקשה לביזיון בית המשפט בעניין הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בית המשפט העליון קבע כי המסגרת הדיונית של פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בבקשה. עם זאת, ביהמ"ש הדגיש בהחלטתו כי על נתניהו לציית לחוות דעתה של היועמ"ש"ית.

עוד מבחזית החדשות

בית המשפט קבע שבקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט, אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בדבר מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות החקיקה הנוגעות למערכת המשפט. למרות זאת, הובהר בהחלטה כי "גם במצבים שבהם פקודת בזיון בית המשפט אינה חלה "הכל חייבים בכיבוד פסקי דין", ומקל וחומר ניתן לצפות לכך מהמדינה ומכל גורם שלטוני".

בית המשפט שב והדגיש כי בתחום של הסדרי ניגוד עניינים, כמו בתחומים אחרים, חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה מחייבת את ראש הממשלה ואת חברי הממשלה, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נתניהו בניגוד עניינים? הוא נבחר ציבור שנבחר לצורך הענין הזה!
    מי שבניגוד עניינים חריף אלו היועמ"שים ובית המשפט – לא נבחרו ועוסקים ישירות בהשפעה על רפורמה שמטפלת בהם. אין ניגוד עניינים יותר חריף מזה.
    מראש כל נושא ניגוד העניינים והפרת האמונים הוא קודם כל לטיפול בפקידות ובעובדי הרשויות ורק בקצה קצהו, בטיפין טיפין, בנבחרי הציבור. הפכו את הקערה על פיה. חבורה של פושעים בגלימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים