שיתוף
תגובות
משפט » בג"ץ הורה להעניק כשרות למחללי שבת
זעזוע
בית המשפט מתערב שוב בתורה ובהלכה: "עולה החשש שגוף ממשלתי האמון על מתן שירות לציבור, גורע את זכות קבלת השירות מציבור דתי ומסורתי"
הרב יצחק יוסף | צילום: ויקיפדיה

בג"ץ העניק היום למדינה ארכה של חודשיים להשיב לעתירה נגד אי הענקת כשרות לעסקים ה'מקפידים' על כשרות אך פתוחים בשבת.

הדיון בבית המשפט נערך בעתירת בעלי מסעדת 'באב אל ימן' בירושלים, המציגה עצמה ככשרה אך פתוחה בשבת, שעתרה נגד אי הענקת כשרות על ידי הרה"ר על אף שהיא מקפידה על הנחיות הכשרות כפי שדורשת הרבנות.

בדיון תמהו השופטים על התלות שקושרים המשיבים, בין אי פתיחה בשבת לנושא הכשרות. בית המשפט הציג בפני המשיבים, מועצת הרבנות הראשית לישראל, המועצה הדתית בירושלים, הרב הראשי האשכנזי לירושלים והרב הראשי הספרדי לירושלים, להשיב לשורה של שאלות מהותיות הנוגעות בסירוב הרבנות להעניק למסעדה תעודת כשרות.

השאלות להן מתבקשות תשובות נציגי הרבנות: האם בהתחשב במונופול שניתן לה על פי חוק לספק שירות זה, יכולה הרבנות הראשית לשלול את האפשרות לנהל מסעדה פתוחה בשבת, להבדיל מקביעת סטנדרטים וכללים מחמירים בנושא?

מה המשקל שניתן לתת לחשש שמפעילי המסעדה יפרו את הנחיות הרבנות הראשית, והאם זה יכול לשמש טעם לשלילה גורפת של האפשרות לפתוח מסעדה בשבת תחת השגחה?

עוד מבקש ביהמ"ש לדעת, האם ניתן להניח מראש שלא יימצאו משגיחי כשרות שיהיו נכונים לערוך ביקורת בשבת במסעדה?

כמו"כ תוהה בית המשפט, האם לשיטת הרבנות הראשית ניתן לפתוח מסעדות בשבת למצער על מנת לקיים אירועים עם מספר נקוב של מוזמנים (כפי שנעשה כיום באולמות אירועים הפועלים בשבת עם שירות קייטרינג). כמו גם, האם נשקלה האפשרות של התנאת מתן השירות בהזמנה ותשלום מראש או לאחר השבת בלבד?

עוד שאלו השופטים, האם קיימת נכונות מצד הרבנות, לערוך "פיילוט" בנושא?

בדיון ציין השופט עמית, כי "לפנינו עולה החשש שגוף ממשלתי האמון על מתן שירות לציבור, גורע את זכות קבלת השירות מציבור דתי ומסורתי רחב שהאפשרות לקיים אירועים משפחתיים וקהילתיים בשבת נמנעת ממנו בשל החמרה מיותרת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים