שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בגדד: מוחים הציתו את שגרירות שבדיה כנקמה על שריפת הקוראן
מאות תומכי איש דת שיעי בבגדד הסתערו על השגרירות והציתו אותה כמחאה על החלטת ממשלת שבדיה לאפשר את שריפת הקוראן על ידי פליט עיראקי
שבדיה

מאות מפגינים, מתומכיו של איש הדת השיעי מוקתדא א-סדר, פרצו היום (חמישי) בשעות הבוקר המוקדמות לשגרירות שבדיה בבגדד, והציתו אותה.

בסרטונים שהופצו בקבוצת הטלגרם "One Bagdad" תועדו המפגינים מתאספים באזור השגרירות בשעה 01:00, קוראים סיסמאות של איש הדת ומסתערים על בניין השגרירות. "כן, כן לקוראן", קראו הפורעים. מאוחר יותר, נראה בסרטונים עשן עולה מבניין במתחם השגרירות ומפגינים שעומדים על גגו. במהלך הלילה הניפו המוחים ספרי קוראן ואת דמות דיוקנו של א-סדר.

עוד מבחזית החדשות

משרד החוץ של שבדיה דיווח כי כל עובדי השגרירות בטוחים, גינה את המתקפה והדגיש את המחויבות של הרשויות בעיראק להגן על משלחות דיפלומטיות. גם משרד החוץ של עיראק גינה את האירוע ומסר בהצהרה שממשלת עיראק הורתה לכוחות הביטחון לבצע חקירה מהירה, לזהות את הפורעים ולהעמידם לדין. עם עלות השחר נכנסו כוחות הביטחון העיראקיים לתוך השגרירות וצוותי כיבוי פעלו במקום. רוב המפגינים התפזרו וכמה עשרות נשארו מחוץ לשגרירות.

בסוף החודש שעבר קרא א-סדר להפגנות נגד שבדיה ולגירוש השגריר לאחר שמשטרת שבדיה אפשרה למפגין ממוצא עיראקי להצית ספר קוראן ולקרוע את דפיו מול המסגד המרכזי בבירה שטוקהולם.

עוד מבחזית החדשות

שורה של מדינות מוסלמיות פרסמו הודעות גינוי חריפות לשבדיה בעקבות הצתת הקוראן. כמה מהן, ובכללן איחוד האמירויות, מרוקו וירדן, זימנו את השגריר השבדי אצלן לשיחת נזיפה. ממשלת עיראק כינתה את שורפי הקוראן "אנשים בעלי מוח חולני", ומשרד החוץ בבגדד גינה מפורשות את ההיתר שקיבלו מטעם הרשויות השבדיות.

מאז שריפת הקוראן התרחשו שתי הפגנות גדולות מחוץ לשגרירות בבגדד. באחת מהן פרצו כמה עשרות מוחים לשגרירות נשארו בשטחה במשך כרבע שעה, והתפנו בשקט כשהמשטרה הגיעה למקום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים