שיתוף
תגובות
חדשות » באר שבע: ילד בן 4 במצב קשה לאחר שנחנק מענבים
הילד פונה לבית החולים סורוקה תוך כדי פעולות החייאה | | בבית החולים סורוקה הצליחו להשיב לו את הדופק ולחלץ את הגוף הזר מקנה הנשימה שלו
ענבים | צילום: Pasko Maksim, שאטרסטוק

ילד בן ארבע פונה הערב (חמישי) לבית החולים סורוקה במצב אנוש לאחר שנחנק מעינב שאכל. בשעה 19:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על ילד שנחנק בסופרמרקט בבאר שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה.

בבית החולים הצליחו לחלץ את העינב מקנה הנשימה של הילד ולהחזיר לו את הדופק לאחר פעולות החייאה ממושכות. מצבו של הילד קשה והוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם.

עוד מבחזית החדשות

פרמדיקית מד"א נג'ם זייד סיפרה: "כשנכנסו לסופר ראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשמבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. סיפרו לנו שהוא אכל עינב והחל להשתנק. מיד התחלנו בטיפול רפואי מתקדם וביצענו פעולות החייאה שכללו מתן תרופות והנשמה ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2018 מתו 20 ילדים כתוצאה מחנק ממזון. 90% מהם מתחת לגיל 4. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "הרגלי אכילה בטוחה קריטיים לילדים צעירים בכל מקום בו הם אוכלים, וכפי שראינו היום, גם במהלך קניות בסופר. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה, מאכלים עגולים כמו ענבים, עגבניות שרי ונקניקיות חותכים לאורך לפני הגשתם, ומרחיקים אותם מהישג ידם של ילדים כשהם שלמים. מוודאים שהילדים אוכלים תמיד בישיבה וללא פעילות אחרת במקביל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים