שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » באילו דרכים טבעיות ניתן להקל על פיברומיאלגיה?
טיפול טבעי
האם ידעתם שישנן דרכים טבעיות רבות לעזור להקל על הסימפטומים של פיברומיאלגיה?
אימונים בחדר כושר | צילום: LightField Studios, שאטרסטוק

למרות שכאבי פיברומיאלגיה נחשבים כבלתי ניתנים לריפוי בינתיים, מכל מקום בהחלט יש דברים שניתן לעשות כדי להקל על הסובלים ממחלה זו. במאמר זה נעסוק בכמה מהטובות שבהם.

מהי פיברומיאלגיה?

נתחיל בהקדמה קטנה: פיברומיאלגיה היא מצב הגורם לכאב גוף ועייפות נרחבים. לעתים קרובות קשה לאבחן כי הסימפטומים שלו דומים למצבים אחרים, כגון דלקת פרקים או הפרעות שינה. אין תרופה לפיברומיאלגיה, אך ישנם טיפולים שיכולים לסייע בניהול הסימפטומים שלה. הטיפולים הנפוצים כוללים תרופות נגד כאבים, פיזיותרפיה ופעילות גופנית. חלק מהאנשים הסובלים מפיברומיאלגיה מוצאים הקלה גם מטיפולים משלימים כגון דיקור או עיסוי. למרות שאין תרופה לפיברומיאלגיה, אנשים רבים מגלים שהתסמינים שלהם משתפרים עם הזמן עם הטיפול.

מהם הגורמים לפיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה היא מצב המאופיין בכאב כרוני ועייפות. בעוד הגורמים המדויקים לפיברומיאלגיה אינם ידועים עדיין, ישנן מספר תיאוריות המנסות להסביר את התפתחותה. תיאוריה אחת מציעה כי פיברומיאלגיה היא תוצאה של שינויים במערכת העצבים המרכזית. תיאוריה זו נתמכת על ידי מחקר המראה שלאנשים עם פיברומיאלגיה יש חריגות באופן שבו המוח שלהם מעבד אותות כאב. תיאוריה אחרת מציעה כי פיברומיאלגיה עשויה להיגרם מתגובה אוטואימונית. תיאוריה זו נתמכת על ידי העובדה שלאנשים רבים עם פיברומיאלגיה יש גם מצבים אוטואימוניים אחרים, כגון דלקת מפרקים שגרונית או לופוס. ללא קשר לסיבה המדויקת שלה, פיברומיאלגיה היא מצב אמיתי ומתיש שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם. אם אתה חושב שאולי אתה חווה תסמינים של פיברומיאלגיה, חשוב לראות את הרופא שלך לאבחון מדויק ותוכנית טיפול.

כיצד ניתן להימנע מפיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה היא הפרעה הגורמת לכאבים ורגישות נרחבים בשרירים ובמפרקים. בעוד שהסיבה המדויקת לפיברומיאלגיה אינה ידועה, היא נחשבת קשורה לשינויים במערכת העצבים המרכזית. ישנם מספר גורמים שעלולים להגביר את הסיכון לפתח פיברומיאלגיה, כולל הפרעות שינה, גורמים גנטיים ומתח. עם זאת, ישנם גם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי להפחית את הסיכון שלך לפתח מצב זה. לדוגמה, פעילות גופנית סדירה, ניהול מתח על ידי עבודה עצמית מנטלית ושינה מספקת יכולים לעזור להפחית את הסיכון לפתח פיברומיאלגיה. 

באילו דרכים טבעיות ניתן להקל על פיברומיאלגיה?

אמנם אין תרופה לפיברומיאלגיה, אך ישנם מספר טיפולי פיברומיאלגיה טבעיים שיכולים לעזור להקל על התסמינים. אחד מטיפולי הפיברומיאלגיה היעילים ביותר הוא פעילות גופנית. לא רק שפעילות גופנית עוזרת לשפר את הכושר הכללי ולהפחית עייפות, אלא שהיא גם יכולה לעזור לשחרר אנדורפינים, שיש להם השפעות משפרות את מצב הרוח. בנוסף, שינויים תזונתיים כגון ביטול מזונות טריגר ואכילת מזונות עשירים יותר בנוגדי חמצון יכולים גם הם לסייע בהפחתת תסמיני פיברומיאלגיה. בעוד שפיברומיאלגיה היא מצב כרוני, טיפולי פיברומיאלגיה טבעיים אלו יכולים לעזור לשפר את איכות החיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים