שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אתיופיה: מאות הרוגים בקרבות במחוז אמהרה, יהודים רבים שוהים באזור
גורם בגונדר אמר ש"מדאיג אותנו שזה אזור שמתויר על ידי מאות ישראלים" | הסכסוך פרץ בימים האחרונים בין מילציית "פאנו" המקומית לבין הממשל הפדרלי
אתיופיה | צילום: מייטריפ

בימים האחרונים מתנהלים קרבות עזים בחבל אמהרה שבאתיופיה, ועל פי כלי התקשורת המקומיים מאות בני אדם נהרגו עד כה. הרשויות בישראל עוקבות בדאגה אחר המתרחש, מאחר ובאזורי הלחימה שוהים יהודים רבים חלקם תושבי אתיופיה וחלקם תיירים מישראל.

הלחימה מתנהלת בערים המרכזיות במחוז אמהרה כגון גונדר, לילבלה והרדר, שבהן יש ריכוזים של יהודים. במחוז אין אינטרנט או טיסות נכנסות בעקבות הלחימה. הצדדים לסכסוך הם מיליציה מקומית בשם "פאנו" והממשל הפדרלי, והלחימה פרצה בשל הניסיון של ממשלת אתיופיה להטמיע את המיליציה המקומית בכוחות הביטחון הכלליים במדינה, ובעקבות החשש של תושבי המחוז לביטחונם.

עוד מבחזית החדשות

במשרד החוץ אמרו ל-N12 שהם מודעים למתרחש באתיופיה, וכי המחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ יחד עם שגרירות ישראל באתיופיה מטפלים במצב ויפרסמו עדכונים בהמשך. בריטניה, צרפת וספרד הוציאו אזהרת מסע לאזור ולא מן הנמנע שגם ישראל תפרסם אזהרה כזו בקרוב. חלק מהיהודים במחוז ממתינים לאישור עלייה, חלקם זכאים לעלייה לפי חוק השבות, וחלקם תיירים ישראלים שהגיעו לאזור לבקר את בני משפחותיהם או לטייל.

"כבר משעות הבוקר הממשלה החליטה על הפסקת טיסות ועל הפסקת התנועה היבשתית, אין יוצא אין נכנס", סיפר גורם בגונדר ל-N12. "מה שמדאיג אותנו הוא שהאזור הזה מתויר גם על ידי ישראלים. אני לא יודע לומר כמה ישראלים בדיוק מטיילים באזור, אבל בתקופה הזאת מאות ישראלים מגיעים לאמהרה בין אם כדי לבקר את משפחותיהם ובין אם כדי לטייל באזור". לפי הערכת הגורם, הוצאת אזהרת מסע על ידי משרד החוץ היא עניין של זמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים