שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אתגר לקואליציה: ליברמן הגיש מחדש את הצעת חוק הגיוס
יו"ר ישראל ביתנו הגיש שוב את הצעת חוק הגיוס, המחייבת את כל תלמידי הישיבות מעל גיל 21 להתגייס | מדובר בחוק נפיץ שיחייב את הממשלה לנקוט עמדה
ח״כ אביגדור ליברמן | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן הגיש שוב את הצעת חוק הגיוס, המחייבת את כל תלמידי הישיבות מעל גיל 21 להתגייס. מדובר בחוק נפיץ שיחייב את הממשלה לנקוט עמדה בנושא זה. בעבר הוביל נושא זה לפיזור הכנסת.

הצעת חוק הגיוס, שהוגשה בממשלה הקודמת כהצעת חוק ממשלתית, עברה אז רק בקריאה ראשונה ומלאכת החקיקה, שהובילו השרים לשעבר אביגדור ליברמן ובני גנץ לא הסתיימה. ל-ynet נודע, כי כעת, כשליברמן עבר לספסלי האופוזיציה, הוא הגיש הצעת החוק מחדש.

עוד מבחזית החדשות

ההצעה מבקשת לבסס מתווה חדש לגיוס תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים, תוך קביעתן יעדי גיוס, יעד עלייה שנתי וסנקציות כלכליות במקרה של אי עמידה במכסה.

החוק מעניק סמכות לשר הביטחון לדחות את שירות בני המגזר החרדי עד גיל 21, ומעל גיל זה תהיה חובת גיוס לכל תלמידי הישיבות, למעט כמה מאות . כמו כן, הוצע להפחית את הגיל הנדרש לקבלת פטור משירות סדיר לאחר דחיית שירות מ-24 ל-21, כדי לעודד השתלבות בשוק התעסוקה.

סוגיית גיוס בני הישיבות לצה"ל עומדת במרכזו חילוקי ההשקפות בחברה הישראלית עוד מימיה הראשונים של המדינה. בעבר היא אף הובילה לפיזור הכנסת ולבחירות, אחרי שליברמן התנה את כניסתו לממשלה בחקיקה זו.

במהלך השנים נדחה גיוסם של בני ישיבות, בהסדרים שונים, חלקם עד לגיל שבו קיבלו פטור מגיוס, וחלק עד לגיל שבו ניתן לשרת שירות מקוצר או שירות המאפשר מתן הטבות לחיילים בעלי משפחות. העלייה במספר דחויי השירות בנימוק של "תורתו אומנותו" גררה ביקורת ציבורית רחבה, בגלל טענה לפגיעה בעקרון השוויון. טענה זו נידונה בכמה ועדות שהוקמו לעניין וכן בעתירות לבג"ץ. כיום אין חוק המחייב את בני הישיבות להתגייס לצה"ל.

חבר הכנסת ליברמן, שהצהיר בישיבת הסיעה האחרונה שקיים שיתמקד בנושא "השוויון בנטל" גם בשירות הצבאי, רוצה לאתגר את הקואליציה בהצעות חוק בנושאים שנויים במחלוקת. בנוסף להצעה זו, הגיש ליברמן שורת הצעות חוק נוספות, בין היתר להחלת ריבונות על בקעת הירדן ומתן הטבות לחברות הייטק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים