שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אש ללא שליטה: 30 אלף איש ברחו מאזור השריפות ברודוס
האש ממשיכה להשתולל בשלוש חזיתות באי | עשרות אלפי אנשים נמלטו מהאזור ושוכנו בבתי ספר ואולמות התעמלות | המאבק באש יימשך ימים
האי רודוס ביוון | צילום: אל על

משטרת יוון הודיעה בצהריים (ראשון) כי 30 אלף איש כבר פונו מאזור השריפות באי רודוס, בהם תיירים רבים מאירופה ומרחבי העולם שהגיעו לאי לחופשת הקיץ. השריפות משתוללות זה היום השישי ברציפות, ובמשטרה היוונית מגדירים את האירוע כ"מבצע הפינוי הגדול ביותר בתולדות המדינה".

266 כבאים משתתפים במאמצי הכיבוי ברודוס ונאבקים בשלוש שריפות גדולות בשלוש חזיתות. הם מסתייעים בעשרות ניידות כיבוי, במסוקים ובמטוסים. עד כה דווח על שישה נפגעים שאושפזו בגלל בעיות נשימה, אך כולם שוחררו בהמשך. לפי שעה אין נספים באסון.

עוד מבחזית החדשות

ביוון מתגאים במבצע הפינוי, ואומרים כי עד כה הוא מתנהל מצוין: "אנשים צייתו להוראות שלנו, במיוחד התיירים", אמר הבוקר דובר המשטרה המקומית. מבין 30 אלף המפונים שעזבו את בתיהם או את בתי המלון שבהם התאכסנו, 11 אלף התפנו בעצמם ועוד 19 אלף נזקקו לעזרת הרשויות. 16 אלף חולצו על ידי הרשויות דרך היבשה ו-3,000 דרך הים.

יותר מ-100 אלף תושבים גרים באי רודוס, והוא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר על נופשים מיוון, בריטניה, גרמניה וצרפת. בשנה שעברה ביקרו ברודוס כ-2.5 מיליון תיירים. מאז פרוץ השריפות שם בשבוע שעבר פונו באי 12 יישובים, בהם גם לינדוס, אחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר ביוון.

רבבות האנשים שנאלצו להתפנות שוכנו למשך הלילה בבתי ספר ובאולמות התעמלות. משרד החוץ היווני פתח באתונה שלוחה מיוחדת כדי לסייע לתיירים זרים, במיוחד לאלה שרוצים לשוב לארצותיהם והשאירו את הדרכון והמסמכים במלון. המשרד עומד בקשר עם שגרירויות זרות כדי לעזור לתיירים אלו להשיג מסמכי נסיעה חדשים.

לדברי השלטונות ביוון, להשלמת הניסיונות להשתלט על האש יידרשו עוד כמה ימים. חזאים הזהירו כי היום בשעות הצהריים תתחזק הרוח באזור, עובדה שתקשה על הכבאים. גם היום ממשיך לפקוד את יוון חום כבד, ובחלק מהאזורים תגיע הטמפרטורה ליותר מ-44 מעלות. שירות החיזוי הלאומי היווני אמר כי סביר להניח שגל החום שפוקד כעת את המדינה הוא הארוך ביותר בתולדותיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים