שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אש: "בחודש הקרוב נתחיל בחיסוני ילדים"
בראיון הבוקר
אש: "אני מתלבט, יש סיכוי שנעביר את זה לדיון יותר מעמיק, לא רוצים לתת חיסון אם לא צריך לתת, אבל אנחנו גם לא רוצים שילדים שחלו לפני הרבה זמן יחשבו שהם מוגנים"
חיסון ילדים | צילום: Jelena Stanojkovic, שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התראיין הבוקר (ב') לגלי צה"ל ו"כאן" ואמר כי משרד הבריאות יחל לחסן ילדים כבר החודש. אמירתו זו מגיעה לאחר שצוות המומחים המליץ לחסן ילדים בחיסון של פייזר מיידית ולא לחכות לגל התחלואה הבא.

בפתח דבריו אמר אש: "ההורים יכולים להיות בטוחים. בלתי אפשרי לחכות 10 שנים כדי להיות בטוח מה השפעת החיסון לטווח ארוך. גם ההשלכות ארוכות הטווח של המחלה יכולות להיות קשות. החיסונים יתחילו עוד בנובמבר".

הוא הוסיף עוד כי "בהקשר הלאומי, כל אחד שמתחסן מוסיף לאפשרות שגל חמישי לא יתפרץ. לא נכון לחכות לעלייה בתחלואה. אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה ולחיסונים לוקח זמן. גם עכשיו יש כ-200 ילדים שנדבקים כל יום, ואנחנו רוצים למנוע את זה".

על התרגיל שמדמה את כניסתו של זן קורונה קטלני לישראל אמר אש: "זו בהחלט אפשרות. במצב של אי ודאות צריך לקבל החלטות קשות ואנחנו צריכים לתרגל את זה".

יחד עם זאת, בראיון שהתראיין הבוקר לגלי צה"ל, אמר פרופ' אש כי משרד הבריאות לא ממהר עם חיסוני הילדים: "אני מתלבט, יש סיכוי שנעביר את זה לדיון יותר מעמיק – אנחנו לא רוצים לתת חיסון אם לא צריך לתת, אבל אנחנו גם לא רוצים שילדים שחלו לפני הרבה זמן יחשבו שהם מוגנים למרות שהם לא"

כזכור, לאחר דיון של הצוות לטיפול במגפות על חיסוני ילדים, 73 חברי צוות מתוך 75, החליטו אתמול, על סמך הנתונים על יעילות ובטיחות להמליץ על חיסון פייזר לגילאי 11-5. בנוסף, 68 מומחים המליצו שלא לדחות את מבצע החיסונים עד שיופיעו סימני גל חדש. ההמלצות יעברו להחלטה סופית של משרד הבריאות.

בתום דיון הצוות לטיפול במגפות, התייחס חבר הצוות ד"ר ארנון שחר להמלצה שהועברה למשרד הבריאות ואמר: "המלצת הצוות לטיפול במגפות בדבר חיסון ילדים בגילאי 11-5 היא צעד חשוב ביותר בהתקדמות לעבר סיום המגפה וחזרה לשיגרה – זאת לצד פיתוחים של תרופות כנגד מחלת הקורונה. אנו סמוכים ובטוחים כי חיסון הילדים יחזיר אותם לשיגרת חייהם, למפגשים חברתיים ללא חשש ולהפסקת הבידודים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים