שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אריה דרעי בראיון ראשון מאז הפסילה: "הייתי בהלם מחוסר הסבירות המדהים"
יושב ראש ש"ס התראיין הערב לראשונה מאז שבג"ץ פסל אותו מלכהן כשר בממשלה | לגבי ראש הממשלה החליפי: "לא ביקשתי את התפקיד"
ח״כ אריה דרעי בראיון | צילום: חדשות 12

יו"ר ש"ס אריה דרעי התראיין הערב (חמישי) ל"מהדורה המרכזית" ואמר כי בכוונתו לשוב לממשלה. דרעי גם התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסול את החוק שיתיר למנות אותו לשר ואמר: "פעם הייתי עונה לך על זה, אני לא מאמין שבית המשפט יפעל נגד החוק, היום אני לא יודע מה יכול לקרות". עוד הוסיף דרעי: "מכים אותנו, אנחנו נתקן, על פי חוק".

דרעי הבהיר כי הכנסת תמשיך לקדם את החוק שיאפשר את מינויו לשר, למרות הביקורת, אך לא נקב בלוחות זמנים. לדבריו "הם הבטיחו. ראש הממשלה, השרים וראשי הקואליציה, איתמר בן גביר, סמוטריץ' וגולדקנופף. אחזור ברגע שהכנסת תחוקק".

עוד מבחזית החדשות

על הטענות שהונה את בית המשפט שאישר את הסדר הטיעון, השיב דרעי כי: "פרקליטות המדינה מייצגת את האינטרסים של מדינת ישראל. אם הם והשופטים הבינו את ההסדר, היו בבית המשפט ושמעו אותי מדבר שם, למה הם לא ביטלו את הסדר הטיעון? לא עשיתי את זה במחשכים" הצהיר דרעי.

עוד טען דרעי, כי למחרת הסדר הטיעון הוא קיים מסיבת עיתונאים ובה הצהיר כי בכוונתו לחזור לחיים הפוליטיים. "כל אחד ידע שאני הולך להיות שר בכיר בממשלה", אמר. הוא הזכיר ריאיון שערך ב"פגוש את העיתונות", לפני הבחירות, ששם הצהיר: "אם בג"ץ יפסול אותי מלכהן כשר, נהפוך את זה בחקיקה".

יו"ר ש"ס הודה שההחלטה של בג"ץ, הפתיעה גם אותו. לדבריו: "הייתי בהלם מחוסר הסבירות המדהים. חודשיים אחריי בחירות, לוקחים את הפתקים של 400 אלף איש וזורקים את הקולות שלהם לפח הזבל".

חה"כ דרעי מתח ביקורת על התנהלותה של היועמ"שית בנושא: "שבעה שופטים מתוך אחד עשר אומרים שראש הממשלה פעל בחוסר סבירות קיצונית. היא מעולם לא הזהירה את נתניהו לא לפני המינוי, ולא אחריו".

בהמשך, התייחס דרעי לטענות כי ביקש להתמנות לראש הממשלה החליפי. לטענתו: "לא ביקשתי את התפקיד". הוא הבהיר כי הקואליציה לא נמצאת בסכנה: "לממשלה יש מטרה חשובה מאוד, לשמור על הזהות היהודית, לדאוג לשכבות החלשות, לדאוג למשילות ואנחנו נעשה את זה".

דרעי נשאל לגבי ההחלטה שלא לדון לפני הבחירות בשאלת הקלון והוא השיב: "מי שאמור לבקש קלון זה ראש הממשלה, אני לא יכול ללכת לבקש אותו על פי החוק. פרופ' דניאל פרידמן ומשפטנים בכירים אחרים ויועצים משפטים לממשלה לשעבר אמרו שבשום אופן מאסר על תנאי, הוא לא מאסר. נתניהו החליט לא ללכת לשופט, ולתקן את החוק".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, ערב לפני ההחלטה הגורלית של בג"ץ, הציג שר המשפטים יריב לוין במסיבת עיתונאים את הרפורמה במערכת המשפט. יו"ר ש"ס הביע תרעומת על מועד ההצהרה ואמרד "לא ידעתי מזה. אני חושב שלא היה צריך לעשות את זה באותו לילה. לא כעסתי, אנחנו ידידים טובים, כוונתו הייתה נקייה וזו האידאולוגיה שלו כבר 20 שנה".

דרעי גם התייחס למתנגדים לחקיקה ואמר: "אני שומע את בוגי יעלון ואחרים שאומרים "ההחלטות של הכנסת לא חוקיות, אנחנו לא נשמע". אנחנו נחושים מצד שני לא לתת את הלחי השנייה, אנחנו יהודים – אנחנו לא נוצרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים