שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב: תינוק נהרג מתרכובת מזון של סימילאק
ריקול נרחב
בחברה מבהירים כי למהלך הנוכחי אין כל קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק – המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש
בקבוק האכלה | צילום: יחצ חול

משרד הבריאות הישראלי מודיע הערב (א') על ריקול לתרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות עם מרשם בבית מרקחת של חברת 'אבוט'. תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים, ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים. הודעה זו באה בעקבות המקרה בו נפטר ילד כתוצאה מצריכת המוצר, 4 תינוקות אושפזו גם הם.

בתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות, חברת אבוט מבצעת איסוף של שני מוצרים אבקתיים Alimentum ו-Human Milk Fortifier מעשיר חלב אם הניתנים לשימוש בהמלצה ופיקוח של רופא או דיאטן תזונאי. מוצרים אלו מיוצרים בארה"ב ולכן בעקבות הודעת ה-FDA הם נקראים לריקול גם בארץ.

עם זאת בחברה מבהירים כי למהלך הנוכחי אין כל קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק – המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש. שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק בארץ, וחברת אבוט תפנה לבתי מרקחת ובתי חולים על מנת לאסוף את המוצרים. המוצרים שייאספו הם עד סוף שימוש 1.09.2023.

כזכור, מנהל המזון והתרופות האמריקני פרסם הבוקר, הודעת אזהרה מפני תרכובת מסוימת של אבקת סימילאק לתינוקות שנמכרת תחת מרשם. זאת בעקבות 4 תינוקות שאושפזו בארה"ב ואחד אף נפטר, זאת לאחר שצרכו תרכובת מזון של החברה. חשוב לציין כי מדובר בתרכובת ספציפית שנמכרת רק בבתי המרקחת ולא ברשתות השיווק.

מטעם סימילאק ישראל נמסר בתגובה: "אבוט ישראל מבצעת איסוף וולונטרי של שני מוצרים אבקתיים, אלימנטום ו-HMF (מעשיר חלב אם), שיוצרו באתר Sturgis, מישיגן, ארה"ב. זאת בעקבות ארבע תלונות בודדות שהתקבלו מצרכנים בארה"ב, הקשורות לקרונובקטר סקאזקי (Cronobacter sakazakii) או סלמונלה ניופורט (Salmonella Newport), שצרכו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל זה.

חשוב לציין כי אין כל קשר לשאר מוצרי אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק, והם אינם מושפעים כלל ממהלך זה. "אף אחד מהמוצרים שהופצו לא נמצאו חיוביים לנוכחות של קרונובקטר סקאזקי (Cronobacter sakazakii ) או סלמונלה ניופורט ((Salmonella Newport בבדיקות היצרן טרם שחרורם.

המוצרים נבדקו ואושרו גם על ידי משרד הבריאות לאחר הגעתם לישראל. עוד הוסיפו כי "אבוט מבצעת בדיקות איכות מקיפות לכל אצווה של תרכובות מזון לתינוקות, כולל ניתוח מיקרוביולוגי לפני השחרור לשיווק. כל מוצרי תרכובות המזון לתינוקות נבדקו לסלמונלה Salmonella ולקרונובקטר סקזאקי Cronobacter sakazakii)) ולפתוגנים אחרים והם חייבים היו להימצא שליליים לפני השחרור לשיווק. אף אחד ממוצרי התזונה האחרים של אבוט או מוצרי סימילאק המופצים בארץ לא מושפעים ממהלך זה והם בטוחים לצריכה.

לסיום ציינו כי "שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק. אבוט תפנה לבתי המרקחת ולבתי החולים כדי לאסוף את המוצרים. המוצרים הנ"ל משווקים בבתי מרקחת ובאישור רפואי. כל מוצרי סימילאק האחרים המשווקים ברשתות אינם מושפעים ממהלך זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים