שיתוף
תגובות
חדשות » ארה"ב תאסור כניסה לתחומה: לישראלים החשודים באלימות נגד פלסטינים
בשגרירות שוקלים להוסיף את שמותיהם של פעילים ישראלים שלא הורשעו לרשימה של מנועי קבלת אשרת כניסה (ויזה) לארה"ב | חשש: השגרירות תסתמך על מידע של ארגוני שמאל
שלט הכוונה לשגרירות ארה"ב בירושלים | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

שגרירות ארה"ב בירושלים בוחנת לאחרונה מקרים של אלימות מצד ישראלים כלפי פלשתינים בשטחי יהודה ושומרון. השגרירות שוקלת להוסיף את שמותיהם של ישראלים אלו ל"רשימה השחורה" של מנועי קבלת ויזה לארה"ב.

מדובר בצעד חסר תקדים בחומרתו. על פי המדיניות החדשה בשגרירות, מי שחשוד באלימות כלפי ערבים, בנקיטת פעולות הפחדה או בהסתה לאלימות, עלול לא לקבל את האשרה. המדיניות צפויה להיות מכלילה, ולחול גם על אנשים שלא הורשעו בבית משפט, אך לרשויות האמריקניות יהיה מידע עליהם שהם השתתפו בפעולות האלימות.

עוד מבחזית החדשות

על פי תקנות הכניסה לארה"ב, מי שביצעו מעשי אלימות או שהסיתו לאלימות עלולים להימצא בלתי ראויים לקבלת ויזה, גם אם לא הועמדו לדין או שלא הורשעו בבית משפט.

בנוסף, יש קטגוריות של מניעת ויזה שלא מתיישנות, ותקפות לכל החיים. יחד עם זאת, עד עתה תקנות אלו כמעט ולא הופעלו כלפי ישראלים החשודים במעורבות על רקע לאומני. כעת הכוונה היא להרחיב אותן.

יש לציין כי המדיניות החדשה מתייחסת למצב הנוכחי, שבו ישראלים עדיין נדרשים להוציא אשרות כניסה לארה"ב. לא ברור איזו מדיניות תנקוט ארה"ב אם וכאשר ישראל תיכנס לתוכנית הפטור מוויזה, בעוד כשנה.

המדיניות החדשה תשפיע בעיקר על ישראלים החיים ביהודה ושומרון. ארה"ב נוקטת במדיניות זו עקב תסכול מתמשך מכך שישראל, על פי טענות הממשל לא עושה די כדי למנוע עימותים בין תושבים ערבים ליהודים.

לא ניתן לשלול את העובדה שהצעד מגיע גם בהקשר לחילופי השלטון בישראל ולעליית כוחן של מפלגות הימין. לדעת האמריקאים, בממשלה החדשה יהיו בעלי תפקידים בכירים שיוחסה להם בעבר מעורבות בפעולות מסוג זה.

עוד מבחזית החדשות

בחודשים האחרונים נרשמו מספר אירועים אלימים בין יהודים לפלשתינים ביהודה ושומרון. בשלב זה, לא ברור מה יהיו מקורות המידע שעליהם יסתמכו רשויות ההגירה האמריקאיות בבואן לשלול את האשרה מאזרח ישראלי. אם תלונות של ארגוני שמאל יחשבו כמקורות מידע מהימנים עבור האמריקאים, תהיה לכך משמעות קשה של עבור הפעילים בהתיישבות.

ארגון זכויות האדם יש דין אמרו בתגובה כי "חוסר יכולתה או רצונה של ישראל לאכוף את החוק בכל הנוגע לאלימות מתנחלים, הוא שהוביל למדיניות האמריקאית להטיל סנקציות על ישראלים עבריינים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. רשעים ! אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים יהודים יקרים תפסיקו לעלות לאמריקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים