שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ארה"ב נגד ישראל: "ביטול ההתנתקות – פרובוקציה"
בהצהרה רשמית של משרד החוץ האמריקאי נאמר כי "אנו קוראים לממשלת ישראל לא לאפשר למתנחלים לשוב לצפון הגדה" לאחר החוק שאושר אמש במליאת הכנסת
התנחלות | צילום: Boris-B, שאטרסטוק

משרד החוץ האמריקאי תקף הערב (שלישי) בחריפות את ממשלת ישראל בעקבות ביטול "חוק ההתנתקות", שאושר אמש במליאת הכנסת, ברוב של 31 חברי כנסת מול 18 מתנגדים.

בהצהרה הרשמית נאמר כי "החקיקה לביטול ההתנתקות בצפון הגדה המערבית היא פרובוקציה ומהווה הפרה של התחייבויות שממשלת ישראל נתנה לארה"ב מוקדם יותר השבוע. אנו קוראים לממשלת ישראל לא לאפשר למתנחלים לשוב לצפון הגדה".

עוד מבחזית החדשות

על פי הצעת החוק, שם החוק ישונה ל"חוק הפיצויים לנפגעי ההתנתקות", וסעיפים בחוק, הנוגעים לביטול הזכויות בשטח המפונה ולאיסור כניסה ושהייה בשטח זה – יבוטלו. בכך, לא תהיה שום מניעה להמשיך את התפתחות הישיבה בחומש והישובים במקום. הצעת החוק הוגשה כבר שבע פעמים ברציפות, בשבע כנסות שונות. בכנסת הנוכחית יוזמי הצעת החוק היו השרה אורית סטרוק ויו"ר ועדת חוץ וביטחון חה"כ יולי אדלשטיין, שדאג לקידומו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "החוק ליישום תכנית ההתנתקות נועד להכשיר את עקירתם וגירושם של כ-10,000 איש מבתיהם, מפרנסתם וממרקם החיים שלהם במסגרת תכנית ההתנתקות. משאף לא אחת מתכליותיה של תכנית ההתנתקות התממשה, ובשל כך שבמקום תועלת הביאה לנזקים עצומים, מתחדדת תובנת העוול שנעשה לאזרחים שהחוק הכשיר את פינויים ועקירתם. על כן מוצע בהצעת החוק לבטל חלקים בחוק יישום תכנית ההתנתקות, ובכך למחוק במידת-מה את הכתם הלאומי והמוסרי שזו הכתימה בבגד יומה של מדינת ישראל".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הגיבה לשינוי החוק ואמרה: "זה יום גדול למדינת ישראל! היום אנחנו זוכים לממש את רעיון "חומש תחילה" – הרעיון של השיבה לארץ האהובה שננטשה ולישובים שנעקרו והוחרבו. 'אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן' – זה היה העקרון שהוביל אותנו לרעיון "חומש תחילה", אותו אנו זוכים לממש היום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים