שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב יירטה עצמים בלתי מזוהים במישיגן, אלסקה וקנדה
בסוף השבוע יירטו מטוסים אמריקניים עצמים בלתי מזוהים באלסקה ובקנדה | הערב יורט עצם נוסף בימת יורון ליד הגבול הקנדי | החשד שמדובר בבלונים סיניים
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו הערב (ראשון) כי הצבא האמריקני יירט עצם שריחף בשמי ימת יורון, בסמוך לגבול ארה"ב וקנדה. קודם לכן דיווחה אליסה סלוטקין, חברת קונגרס דמוקרטית ממישיגן, כי הצבא האמריקני עוקב אחרי עצם בלתי מזוהה שמרחף בשמי ימת יורון. במקביל לדבריה הודיעה קנדה על סגירת המרחב האווירי בטוברמורי שבפרובינציית אונטריו, בסמוך ליורון.

ברויטרס ציטטו בכיר אמריקני שטען, כי העצם היה בעל שמונה צלעות ויורט בהוראת הנשיא ג'ו ביידן. הבכיר הוסיף כי לפי שעה אין סימן לכך שלעצם היו יכולות ריגול, אך לא ניתן לשלול זאת.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר הודיע מנהל התעופה בארה"ב כי המרחב האווירי בימת מישיגן, ממערב לימת יורון, נסגר לזמן קצר מטעמי ביטחון לאומי. זו הייתה הפעם השנייה בתוך יממה שארה"ב מודיעה על סגירת מרחב אווירי לזמן קצר. אתמול נשלח מטוס קרב לשמי מונטנה בעקבות דיווח על פעילות חריגה. חלק מהמרחב האווירי במונטנה נסגר זמנית. צבא ארה"ב מסר שהמטוס לא הבחין בדבר חריג, אך הבכיר שצוטט ברויטרס ציין כי העצם שיורט הערב נראה לראשונה אתמול בשמי מונטנה.

סגירות המרחב האווירי ויירוט העצם בגבול ארה"ב-קנדה היו על רקע החשש מפעולות ריגול של סין, אחרי שבשבת שעברה יורט בלון סיני מול חופי דרום קרוליינה. הבלון ריחף בשמי ארה"ב במשך ארבעה ימים וחלף מעל אתרים רגישים. חיל האוויר של ארה"ב יירט אותו מעל האוקיינוס האטלנטי.

לטענת ארה"ב הבלון שיורט שימש את סין למטרות ריגולץ האירוע הגביר את המתיחות בין שתי המדינות. אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, שהיה צפוי לבקר בסין, למחרת ביטל את ביקורו המתוכנן. סין הכחישה כי הבלון שימש לריגול, גינתה את היירוט וטענה שמדובר בספינת אוויר אזרחית שנועדה למעקב אחרי מזג האוויר, ונסחפה בטעות עם הרוח לשטח ארה"ב.

בסוף השבוע יירטו מטוסים אמריקניים עצמים נוספים. בשישי יורט עצם בלתי מזוהה באלסקה, ובשבת יורט עצם בטריטוריית יוקון בצפון קנדה, אזור מרוחק שמיושב בדלילות וגובל באלסקה. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע כי פיקוד ההגנה האווירי של צפון אמריקה (NORAD) הבחין בעצם חודר למרחב האווירי של קנדה. "באישור שלי, מטוס אמריקני ירה לעבר העצם ויירט אותו". הוא הוסיף כי ההנחיה על הפלת העצם הייתה בשיתוף עם ג'ו ביידן.

הערב אמר טרודו שחוקרים קנדים יבחנו את שרידי העצם הבלתי מזוהה בטריטוריית יוקון. טרודו לא מסר פרטים על זהות העצם אך אמר שהוא "מהווה איום סביר על בטיחות הטיסות האזרחיות. ביטחון האזרחים נמצא בראש סדר העדיפויות, ולכן החלטתי שצריך ליירט את העצם הבלתי מזוהה הזה".

צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, אמרן כי הגורמים הרשמיים בארה"ב מעריכים ששני העצמים שיורטו באלסקה וקנדה הם בלונים סיניים. עם זאת הוא הדגיש כי הם קטנים משמעותית מהבלון שיורט בדרום קרוליינה בשבת שעברה. בראיון לרשת ABC אמר שומר כי ייתכן שהשימוש הסיני בבלונים למטרות ריגול ייפסק אחרי היירוטים האחרונים. "אני חושב שהם ככל הנראה יהיו חייבים לזנוח את זה, או לעשות משהו, בגלל שזה גורם להם להיראות רע מאוד".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר שומר כי "הסינים הושפלו, הם נתפסו משקרים וזו מפלה אמיתית עבורם". אחרי יירוט הבלון מול חופי דרום קרוליינה נשלחו צוותים אמריקניים למצוא את השרידים באוקיינוס האטלנטי כדי לקבוע למה שימש הבלון. .

יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים, מייקל מק'קול הרפובליקני, אמר כי הבלון הסיני חלף על פני אתרי גרעין רגישים בארה"ב. "הם רצו תמונות ומידע מודיעיני על היכולות הצבאיות שלנו, במיוחד הגרעיניות. הם בונים בעצמם מאגר גרעיני גדול". הרפובליקנים ביקרו את ההתנהלות של הנשיא הדמוקרטי ביידן, וטענו כי ארה"ב הייתה צריכה להפיל את הבלון הרבה קודם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים