שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ארה"ב באזהרה דרמטית: איראן במרחק שבוע וחצי מפצצת אטום | דרמר והנגבי יוצאים לוושינגטון
השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי ייפגשו בשבוע הבא עם בכירים בממשל האמריקאי | הרקע: ההערכה כי איראן נמצאת צעד מפצצת אטום
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

דרמר והנגבי צפויים להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן, עם שר החוץ אנתוני בלינקן ועם בכירים אמריקאים בממשל האמריקאי. ביקורם של דרמר והנגבי יתקיים בצל ההסתייגות בבית הלבן מתוכנית הממשלה לרפורמה במערכת המשפט ומהמתיחות הגוברת בגדה המערבית.

במקביל, ביום רביעי הבא, לאחר שובם של הנגבי ודרמר מוושינגטון, צפוי להגיע לישראל שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, שייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

עוד מבחזית החדשות

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן איים כי חלון ההזדמנות לחתימה מחדש על הסכם הגרעין עם ארצו הולך ונסגר. בראיון לכריסטיאן אמנפור ב־CNN הודה עבדוללהיאן כי איראן אכן נמצאת במרחק קצר מהאפשרות להשגת נשק גרעיני, אבל הוא הדגיש, כי תוכנית הגרעין שלה היא לצורכי שלום בלבד.

לטענתו, איראן לא מאיימת, ופתוחה לקיום שיחות בנושא: “יש לנו מפת דרכים עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ובשתי הזדמנויות, סגנו של המנכ”ל בא לטהרן בשבועות האחרונים. ניהלנו מגעים קונסטרוקטיביים ונושאי פרי. עלינו על הדרך הטובה עם סבא"א והודענו לארה”ב שאנחנו יכולים להגיע להסכם. אבל אם הפרלמנט האיראני יקבל חוק חדש (שיאסור על המשך המגעים) נצטרך להישמע להחלטותיו. החלון להסכם עוד פתוח, אבל לא יישאר פתוח לנצח”.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים