שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב אישרה לעירק להעביר 3 מיליארד דולר לטהרן למרות הסנקציות
בפגישה שקיים השבוע שר החוץ של ארה"ב עם שר החוץ העירקי בריאד, אישרה ארה"ב לעירק להעביר לאיראן תשלום על חשבון חובות עבור רכישת נפט וגז, למרות הסנקציות
מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן | צילום: Ron Przysucha/ Public Domain

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שבת) מפי שר החוץ של עיראק, פואד חוסיין, כי בפגישה שקיים השבוע עם שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן בריאד, הסכימה ארה"ב שעיראק תעביר לאיראן כ-2.76 מיליארד דולרים שהיא חייבת לה על גז וחשמל, על אף הסנקציות נגד טהרן.

מוקדם יותר היום שוחח נשיא צרפת, עמנואל מקרון, עם נשיא איראן, אברהים ראיסי. בהודעה שפרסם ארמון האליזה נכתב, כי מקרון הביע באוזניו של ראיסי חשש מהתקדמות תוכנית הגרעין של טהראן והזהיר מפני ההשלכות של אספקת מל"טים לרוסיה.

עוד מבחזית החדשות

בעקבות שנים רבות של סכסוכים וסנקציות נגד עיראק, היא תלויה מאוד ביבוא של גז מאיראן. למרות זאת, הסנקציות שהטילה ארה"ב על אספקת נפט וגז באיראן, מונעות מעיראק לשלם בעבור יבוא, וגורמות לפיגור בתשלומים ולכך שאיראן מפסיקה את אספקת האנרגיה לעיתים קרובות. דובר משרד החוץ של עיראק, אחמד אל-סחף, אמר בהצהרה קצרה שפרסם כי במהלך השיחות של שר החוץ חוסיין עם עמיתו האמריקאי בריאד נעשתה "התקדמות בעניין החובות הפיננסיים של עיראק לאיראן".

יחיא אל-אשחאק, ראש לשכת המסחר איראן-עיראק, צוטט בתקשורת האיראנית כשאמר, כי חלק מהתשלומים מיועדים להוצאות העולים לרגל למכה, וחלקם ישמש לטובת רכישת סחורות בסיסיות. המקור במשרד החוץ של עיראק אמר כי הכספים יועברו באמצעות הבנק המסחרי של עיראק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים