שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארדן לאחר החלטת עצרת האו"ם: "לפיד לא היה איתי בקשר בשנה האחרונה"
בעקבות ההפסד של ישראל בהצבעה באו"ם, גלעד ארדן שגריר ישראל באו"ם, נשאל בראיון האם לפיד פעל לסכל את ההחלטה נגד ישראל, וענה, "הם לא היו איתי בקשר בשנה האחרונה"
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם | צילום: חן גלילי, המכון למחקרי ביטחון לאומי

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התראיין אמש (מוצ״ש) בערוץ 13 אצל איילה חסון על רקע ההחלטה בבקשת חוות דעת משפטית מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע ל"כיבוש הישראלי המתמשך", שאישרו את בקשת הפלסטינים שלפיה בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג "יבחן את השלכות הכיבוש הישראלי". בריאיון אמר ארדן: "אם להודות על האמת, לשכת ראש הממשלה בשנה האחרונה הייתה פחות בקשר ישיר איתי. עודכנתי לפי פרסומים שראש הממשלה לשעבר לפיד כתב מכתבים לראשי מדינות. זו הייתה החלטה שלו".

 לדבריו, "בימים האחרונים הייתי בקשר עם נתניהו, עוד לפני שהוא נכנס לתפקידו, והוא עשה שיחות טלפונים רבים למנהיגים סביב העולם, גם הרצוג עשה. לא הייתי בקשר עם הלשכה של לפיד, אז אני לא יודע מה נעשה שם". ארדן הוסיף, "מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, פנה גם הוא לאבו-מאזן בבקשה. לפיד לא היה איתי בקשר מקצועי באופן ישיר. לא, הוא ולא לשכתו מזה זמן לא היו איתי בקשר, אבל זה מתוך החלטה שלו. מציע שתפנו אליו, שהוא יסביר זאת. ראיתי לפי פרסומים שהוא כתב מכתבים לראשי מדינות".

עוד מבחזית החדשות

בהצבעה אמש 87 חברות באומות המאוחדות הצביעו בעד ההצעה, 24 התנגדו, ביניהן ישראל וארצות הברית, ו-53 נוספות נמנעו. ארדן, גינה את תוצאות ההצבעה, נציין כי עוד קודם ההחלטה אמר כי "שום גוף בינלאומי לא יכול לקבוע שישראל כובשת את ארצה ואת בירתה ולבית דין שמקבל מנדט מגוף כה מעוות מוסרית כמו האו"ם, אין שום לגיטימציה".

"מה שקרה הלילה באו"ם זה מימוש האולטימטום שאבו מאזן הודיע עליו לפני שנה. הוא אמר שאם ישראל לא תיסוג לקווי 67' תוך שנה, הוא ייקח את הסכסוך הזה להאג. הפלסטינים התחילו לבשל את ההחלטה הזאת בחודשים האחרונים בעזרת מדינות מקורבות אליהן. ניסינו לפעול נגד זה אבל באו"ם יש רוב אוטומטי די גדול של מדינות לא-דמוקרטיות, שתומכות כמעט בכל יוזמה פרו-פלסטינית", כך לפי שגריר ישראל באו"ם.

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית הוציא הודעה בעקבות ההצבעה, "אנו מברכים על ההצבעה באו"ם נגד צעדיה של ישראל, הפוגעת בזכויות האדם של העם הפלסטיני באדמות הפלסטיניות הכבושות, כולל במזרח-ירושלים, זאת למרות הניסיונות הכושלים של הכיבוש הישראלי ושל בנות-בריתה מקרב המיעוט הלא-מוסרי באו"ם".

והוסיפו, כי "משרד החוץ של הרשות הפלסטינית מדגיש את החשיבות שבהחלטה זו והפנייה למוסד הכי חשוב לסוגיית הצדק הבינלאומי – באה ביחד עם הגישה הפלסטינית המתבססת על החוק הבינלאומי ועל החוקים הבסיסיים של העם הפלסטיני. אנו קוראים למדינות שלא תמכו בהחלטה, שיבחנו שוב את עמדותיהן על מנת שלא יעמדו בצד הלא נכון של ההיסטוריה הבינלאומית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים