שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארדן במכתב תגובה חריף למזכ"ל האו"ם
"שפל מוסרי"
בהמשך התייחס להגדרת קיי כאזרח יו"ש, כאשר בכלל התגורר במודיעין, "ה'טעות' מטילה בספק את אמינותו של המידע מטעם סוכנות האו"ם ומעוררת שאלות קשות על מניעי האו"ם
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן | צילום: משלחת ישראל לאו"ם

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, שלח במהלך סוף השבוע מכתב חריף למזכ"ל האו"ם אנטוני גוטרש, זאת לאחר שנחשף כי סוכנות האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) הגדירה את אלי קיי, שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה לפני שבועיים, כ"מתנחל" ומבחינה בין רצח של "אזרחים" לרצח של "אזרחים מתנחלים".

"לצערי, אין שפל מוסרי שהאו"ם לא ירד אליו ולכן פניתי למזכ"ל האו"ם ודרשתי שהדבר יתוקן באופן מיידי", אמר ארדן והוסיף: "ביקשתי שהוא אישית יטפל בחומרה במי שעשה את ההבחנה הבלתי מוסרית והחוקית הזאת".

במכתב שנשלח כתב, "הפרדה בין דם לדם בזויה ובניגוד מוחלט לחוק הבינלאומי ולכל נורמה אנושית – האם האו"ם רואה ברצח של חלק מאזרחי ישראל מעשה מוצדק? אין כל הבחנה לפי החוק הבינלאומי בין סוגי אזרחים, גם לא על פי כתובת המגורים שלהם או האמונות האידיאולוגיות שלהם. חייהם של כל אזרחינו חשובים באופן שווה".

בהמשך התייחס להגדרת קיי כאזרח יו"ש, כאשר בכלל התגורר במודיעין, "ה'טעות' מטילה בספק את אמינותו של כל המידע מטעם סוכנות האו"ם ומעוררת שאלות קשות על מניעי האו"ם. האתר לא רק טועה בהבנת החוק הבינלאומי, אלא גם משבש עובדות".

לסיום כתב, "ממשלת ישראל אינה יכולה להשלים עם הוזלה או זלזול בחיי אזרחינו. חייהם של כל אזרחי ישראל חשובים באופן שווה, ואנחנו מצפים שכך גם האו"ם יתייחס לחיי אדם. אני דורש כי תנקוט בפעולה לתיקון העוול החמור באופן מיידי."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים